Waarin ben jij een snob?

Ja zo lekker knus en kneuterig dat gepruttel en die geur.
Onze bonenmachine maakt zo’n herrie, eigenlijk ontneemt dat een stukje genot.
Maarja wel gewoon lekker.

1 like

Ja dit is in rap tempo een van mijn favoriete topics geworden :purple_heart: :purple_heart:

8 likes

Wow wat een reacties, ff bakkie pakken hoor, zo terug

36 likes

Precies dit. Mensen die denken ‘goede’ koffie te hebben omdat de bonen nog gemalen moeten worden in hun automatische koffiemachientje. Terwijl het daar niet om gaat, maar om wanneer ze gebrand zijn.

3 likes

Wel thee? Daar kun je ook aardig snobistisch over doen. Volgens mij moet het water van groene thee bijvoorbeeld lager in temperatuur zijn dan het water van zwarte thee.

5 likes

Jazeker kan dat. Gebruik het beste gezuiverd water en niet water uit de kraan en zeker niet vaker tot koken gebracht. Giet ook kokend heet water niet rechtstreeks op de thee en bij zwarte thee, laat het kokende water even staan voordat je het inschenkt.

Rooibos is geen thee, dat is een kruid.

5 likes

Ja ik ken iemand die nu een opleiding tot thee sommelier doet. Is echt heeel veel over te leren, echt intrigerend. Zij is overigens geen snob maar wel echt een enthousiasteling haha

Fun fact: wist je dat pickwick (of lipton?? Dat weet ik ff niet meer) hun thee per land aanpast aan o.a. de hardheid van het water in dat land? Zo smaakt hun thee overal hetzelfde.

15 likes

Ik werk als barista en ik geniet echt van al deze informatie.
Onze leverancier brandt altijd de bonen op maandag, daarna krijgen wij de zakken en daar doen we max 2 weken mee. Dat is dan toch relatief verse koffie?
En hoe werkt 't met voorgemalen koffie bewaren? Ik koop het dus altijd voor thuis ook bij die leverancier en laat dan de bonen in de winkel malen. Daarna vries ik het in op 1 pot na.

4 likes

Maar waterhardheid verschilt toch binnen een land ook per regio? Althans hier in België is dat echt wel hoor…

3 likes

Schepijs en algemene kennis/geografie. Vind het echt raar als je als volwassene niet eens twaalf provincies kan onthouden of bijvoorbeeld geen idee hebt waar China ligt zeg maar.

Oh en humor eigenlijk ook. Ik kijk echt neer op mensen die dingen als Rumag of Kaj Gorgels grappig vinden.

17 likes

Het liefst op lange vluchten business class vliegen (mits de prijs me aanstaat).

6 likes

ik vind jandino asporaat ook in die categorie humor vallen :face_vomiting:

19 likes

OH JA gadverdamme en Nienke Plas

15 likes

Aardappelpuree. Mijn man en zijn familie eten dat het liefst uit een pakje. NEE. Zelfgemaakte aardappelpuree is echt zoveel lekkerder en ik kan het tegenwoordig ook echt goed vind ik, maar dat wordt maar matig gewaardeerd :smiling_face_with_tear:

7 likes

Gadverdamme uit zo’n pakje is het net behangplaksel.
Mijn schoonmoeder maakt ook boerenkool met boerenkool uit de vriezer. Ook echt niet te nassen.

2 likes

Zo ja dat heb ik ook een keer gedaan toen ik zooo’n zin had in boerenkool en het of het seizoen niet was of uitverkocht was oid. Nooit weer, wat een teleurstelling was dat haha

1 like

Waterige drab zonder structuur.

2 likes

Dat is ook smerig, maar verse boerenkool is het lekkerste wanneer de vorst er over heen is geweest

5 likes

Ja daar heeft Willem het altijd maar druk mee.

8 likes

Ik heb echt een slechte eigenschap die wel ‘snobberig’ is. Ik denk dat alles wat duurder is, automatisch beter is. Als iets goedkoop is denk ik meh zal wel niet goed zijn. Bv. Met boodschappen doen, maar ook met kleding op vinted ofzo kopen.

13 likes