Waarin ben jij een snob?

Geen onderdeel van de discussie verder maar ik vind frisdrank met zoetstof heel vies en met suiker heel lekker. Ook als het een mix is van suiker en zoetstof zoals tegenwoordig 7Up proef ik direct de zoetstof. Ik zou het opdrinken uit beleefd maar had liever water gehad. Dus die mensen bestaan wel iig.

19 likes

Haha nou ben je zelf ook een forumergernis :laughing: (de ergernis dat er ineens een heel legitieme reden gepresenteerd wordt voor iets)

8 likes

Mijn punt was en blijft alsnog dat ik het gekkig vind om op feestjes alleen maar je eigen voorkeur in huis te halen. Met of zonder reisziekte :smiley:
Helemaal als iemand jarenlang aan je vraagt “heb je ook iets met suiker?”

De reisziekte maakt alleen een punt van “ik kan me niet voorstellen dat het zó anders smaakt”. Altijd al maar als ik misselijk ben helemaal :d

6 likes

Ja maar als je het altijd hebt en er echt naar snakt kan je ook zelf een flesje cola of iets anders meenemen
En als het alleen om de suiker gaat is er op een feestje vast wel wat te vinden

4 likes

Ik vind zoetstof ook gewoon echt goor + als ik er teveel van drink slaat dat direct op m’n darmen. Vooral bij sucralose.

Dus ik drink ook liever water en haat die hele trend dat alles light moet. Dat is ook niet gezond als je er teveel van drinkt en mogen er ook alsjeblieft nog gewoon een paar dingen zijn die niet gezond zijn?

Ik drink heel graag cola en dan de gewone suikervariant van Coca Cola, en daar kan ik echt van genieten. Dan wil ik dus geen dubbelfris met zoetstoffen of fanta light. Sorry dan maar een snob.

En ik hou niet met alles rekening, maar qua drinken haal ik een aantal standaard dingen zoals cola light en cola zero en fanta in huis. En voor m’n zwager en schoonmoeder bijvoorbeeld rivella. Die drinken dat graag en ik weet dat ik ze er een plezier mee doe. Kleine moeite. En qua snacks doe ik echt niet alles persoonlijk, maar een beetje een breed aanbod maakt het voor iedereen fijn.

8 likes

Ik ben een snob in dat ik weiger tweedehands spullen te kopen. Ja ik weet dat het duurzaam is en goed voor de planeet en ja je kan die kleren wassen, maar echt bah nee ik moet er niet aan denken om andermans kleding of schoenen aan te hebben of op een bank te zitten die van een vreemde was

5 likes

Ik hou echt van vieszoete drinkyoghurt (ja ik zit nog in mijn fristi fase), maar dat is tegenwoordig ook niet te vinden zonder zoetstof. Echt zó’n typische, gore smaak.

6 likes

Zolang je maar geen goedkope fast fashion koopt dan

5 likes

Slaap je wel eens in een hotel?

16 likes

Heb je enig idee waar je kleding vandaan komt? Nieuwe kleding is vaak chemisch behandeld, door veel mensen aangeraakt, ligt vaak tijd in een fabriek waar ongedierte geen uitzondering is.

Mocht je in winkels iets kopen is het vaak al gepast, kan er ook huidvet opzitten van mensen.

En idd slaap je dan nooit in hotels? Vakantie huizen?

5 likes

Ik vind iets snel passen wat wellicht een ander wel eens heeft gepassen echt totaal niet te vergelijken met een kledingstuk wat wellicht jaren door iemand gedragen is. Of schoenen waardoor die helemaal naar de voeten van een ander staan.

Zelfde geldt voor een hotel. Vind ik niet te vergelijken met een afgesleten bank kopen van iemand anders. En ja ik check mijn hotelbed altijd op bedwantsen, trek eerst het beddengoed er vanaf.

1 like

Bedwantsen zie je iig nog. Genoeg gore dingen in hotelmatrassen die je niet ziet.
En tweedehands is niet hetzelfde als versleten.
Prima dat jij het niet wil gebruiken, hoor, maar vind het zo selectief waar je die grens dan trekt.

11 likes

Dat mag :wink: het is ook het snob topic he, en helemaal prima als iemand anders daar niet hetzelfde over denkt

11 likes

Maar dat was niet mijn vraag ik was gewoon benieuwd of je wist hoe nieuwe kleding wordt behandeld aangezien daar ook een chemisch proces aan vooraf gaat en dat ook niet steriel is.
Kleding vaak in hele vieze omstandigheden/fabrieken wordt gemaakt.
Wat is het verschil dat je nieuwe kleding goed wast en andere kleding want in principe wordt het dan net zo schoon. Dan is het toch meer “ het idee dat het al is gedragen/gebruikt “

Helemaal goed als jij dat niet wilt ik denk alleen dat er een groot misverstand is dat het niet schoon zou zijn.

Dat vind ik zonde dat er vaak een misverstand over is. Tweedehands kleding is gewoon niet minder schoon dan nieuwe kleding.

Een vriendin van mij wil alleen maar nieuw speelgoed voor haar kind want anders vindt ze het vies. Zelf zit het kindje ook op een kinderdagverblijf. Ik snap niet waar het verschil in zit.

4 likes

Jij hebt zeker nog nooit sportkleding geroken die gewassen is maar waar iemand tig keer in heeft lopen sporten ieh

4 likes

De weerstand tegen tweedehands gaat meestal over het idee dat iets van iemand anders is geweest, niet over daadwerkelijke hygiëne. Objectief gezien maakt een goede wasbeurt geen onderscheid tussen nieuw en gedragen.

En eerlijk? Ik krijg letterlijk al mijn sportkleding heel schoon en daar wordt echt goed in gezweet. Ik heb nog nooit dingen gehad die blijven ruiken

18 likes

Ik koop mn sportkleding eigenlijk niet 2e hands want meestal al helemaal afgedragen. En soms activeert mn eigen warmte dan geuren ofzo. Andere kleding/spullen geen bezwaar. Gewoon goed schoonmaken.
Ik slaap dan weer amper in hotels ;).

2 likes

Sorry maar ik heb echt wel items gehad waar geurtjes, vooral angstzweet, echt niet uitgingen. Ondanks alle oma weet raad tips. Dat heb je met nieuw gewoon niet. Ik koop wel tweedehands trouwens maar als het ook maar een beetje naar andere mensen ruikt doe ik het toch wel weg.

water (of laat ik het zeggen: veel vloeibare dingen) opwarmen in de magnetron vind ik zoooo ranzig

liever in een pannetje

de smaak zal vast niet anders zijn hoor want heeel veel mensen doen dit gewoon, maar gevoelsmatig is opgewarmd vloeibaar uit de magnetron (lol wat een omschrijving) voor mij echt ineens meer chemisch ofzo brrr haha

16 likes

Of afgekoelde koffie opwarmen in de magnetron :sob:.

2 likes