Waarin ben jij een snob?

Dit heb ik ook!
En ik vind het ook “erg” als mensen Pringles eten, dat is dan wel een merk, maar noem ik geen chips :triumph:

2 likes

Heel raar maar havaianas. Ik ga nó way op teenslippers van een euro lopen.

3 likes
  • Koffie. Die moet van vers gemalen bonen zijn. Als ik voor werk bij klanten ben, krijg ik vaak van die machinekoffie uit een papieren bekertje, of een kan die de hele dag op tafel staat. :nauseated_face: Dan hoef ik helemaal geen koffie.

  • Eten en koken. Eigenlijk hetzelfde als wat veel van jullie zeggen. Pakjes, zakjes, kant-en-klare dingen vind ik meestal niks. Ik heb dit ook vaak met toetjes. Als ik ergens na het eten een AH Basic ijsje, Vienetta, Mona pudding, etc. krijg aangeboden huil ik van binnen. Nog een nachtmerrie: Een bak ijsbergsla doordrenkt met vieze mayodressing en wat verdwaalde stukjes komkommer als “salade”. Ik ben ook heel kritisch op patat. Als ik dat ga eten, moet het ook echt lekker zijn. Vers gesneden, met schil, op de juiste manier gebakken. Bij de meeste standaard snackbars is dat het gewoon niet.

  • Reizen/vakanties.

  • Van schoenen, sieraden en tassen hoef ik ook geen goedkope troep.

Met sommige dingen ben ik juist het tegenovergestelde. Jullie gaan me vast haten, maar AH eigen merk ribbelchips vind ik het lekkerst.

3 likes

Ik zag iemand het ook hebben over taart van de AH dat dat niet lekker is, maar ik vind juist bijna alle taart van de AH vaak nog lekkerder dan die super machtige dingen van bakkers.

Maar echte lekkere vlaai kan alleen uit limburg komen.

2 likes

en @Flamoes

Ik laat de taal-/Latijnsnob in mij even naar boven komen, maar ik vind ‘pleb’ als enkelvoudsvorm van ‘plebs’ echt heel lelijk. Als je het over een individu uit het plebs hebt, is dat een plebejer :no_mouth:

14 likes

Haha heerlijk dit!
Sorry ik kort alles af. Rela, biba, pleb.

2 likes

Ik heb laatst restaurant kadobonnen gekregen voor mijn verjaardag, maar eigenlijk zit er geen een restaurant bij waar ik graag wil eten. Zijn allemaal van die foute eetcafés als De Beren. Dan voel ik me wel een snob dat ik me daar te goed voor voel.

Vakanties: collega’s die elk jaar op dezelfde camping in Spanje staan. NMSVPE.

Pepsi is geen cola.

Frietsaus is geen mayo.

Gemalen zwarte peper is geen verse peper. Dat je vraagt, heb je ook peper? En dat je dan dit krijgt:

Samenvatting

afbeelding

Kant en klare slasauzen. Een beetje goede olijfolie, zout en peper is al 100x lekkerder. Ik heb al vaker gehad dat ik een salade heb gemaakt en dan vragen mensen wat voor dressing ik heb gebruikt. Maar dan is het letterlijk (goede) olijfolie, citroensap (uit een citroen dus), peper en zout.

Gedroogde kruiden zijn niet hetzelfde als verse kruiden. Dat iemand dan met een potje gedroogde bieslook aankomt. :woman_facepalming:t3:

Oke wauw frustraties komen naar boven. :joy:
Snobmodus uit.

12 likes

Maar Havaianas zijn toch iets van 20 euro?

1 like

De simpele zijn 26.

Oh ik las je berichtje niet goed. :sweat_smile: Ik dacht dat je bedoelde dat Havaianas 1 euro waren.

Nee iel van die rubber slippers van de primark. :confounded:

2 likes

Ooooh dat had ik ook met die restaurant bonnen, had uiteindelijk gevonden dat ze ook bij huize van wely ingeleverd konden worden, heb er dus maar kilo’s chocola van gekocht

3 likes

In hotels/airbnb’s. En oprotten met merkloze frisdranken aub.

4 likes

Want Havaianas zijn niet van rubber? :thinking:

4 likes

Jawel, maar net zoals een groot gedeelte van de rest van dit topic zit het gewoon tussen mn oren. Havaianas zijn wel steviger, zwaarder en kan er rustig 10 km op lopen.

3 likes

Ach ik heb nergens last van

3 likes

Oooooh echt? Hoe overleven jouw tenen dat? Bij mij voelen havaianas binnen 100 meter als een soort hele scherpe string tussen mn grote teen en die teen daarnaast (hoe heet dat, je wijsteen?)

4 likes

Voor mij zijn alle teenslippers één pot nat
En ik ben zo’n snob dat echt niet op teenslippers gaat lopen, verschrikkelijk

6 likes

Gewenning denk ik, omdat ik er dus met gemak hele dagen op loop

Ik hak nog liever mijn grote teen af dan dat ik met bijvoorbeeld een Michael Kors of Coach tas word gesignaleerd. Dat beschouw ik als wannabe designer. Net niet.

18 likes