Waarin ben jij een snob?

Vlees! Ik eet 90% vegetarisch dus als ik dan een keer de uitzondering maak om vlees te eten moet het écht goed zijn. Dus in een goed restaurant of als ik zelf kook dan haal ik speciaal vlees (heb nu bv nog hert in de vriezer liggen, in het wild geschoten door een jager, dus meer biologisch en ““diervriendelijk”” kan niet).

Enige super hypocriete uitzondering die ik maak is McDonalds. :woman_shrugging:

Oh en verder idd ook koffie en kaas! Ik drink wel Nespresso als mensen dat hebben maar ik gruwel van Senseo en oploskoffie.

2 likes

Een beetje in aansluiting op wat @Wonderland en @Printemps al schreven over gastvrijheid.

Laatst was er op de school waar ik werk een voorlichtingsmiddag voor ouders en in de uitnodiging stond: ‘inloop met high tea’.
Ik moest er ook bij zijn. Kom ik daar, staat er op een kastje ergens achterin de zaal een kan koffie en een kan thee met daarnaast een schaal koekjes en een mandje met minimarsjes. Dat is toch gênant?!
Zet dan in de uitnodiging ‘koffie met iets lekkers’.
Veel ouders moeten vrij nemen voor zoiets, die denken dan misschien: ik werk mijn lunchpauze even door want ik krijg toch een high tea straks.
Krijg je een muf koekje of een stukje chocola dat je in een holle kies kunt duwen.
Ik schaamde met echt kapot.

8 likes

Ik vind Tarantino echt verschrikkelijk :face_with_hand_over_mouth::yum::yum:

5 likes

Ik ben mijn snobisme juist heel erg aan het afleren de laatste tijd en probeer het meer te beschouwen als persoonlijk voorkeur ipv er op neer te kijken. Vond het echt een nare eigenschap worden. Want je maakt iemand anders gewoon onnodig belachelijk.

Ik vind bijv. English blend uit een zakje helemaal niet lekker en vroeger kon ik daar echt over bitchen dat ik alleen losse thee dronk maar toen kwam ik een tijd regelmatig in een asielzoekerscentrum bij mensen over de vloer die gewoon nauwelijks geld hebben en je heel graag iets te drinken aanbieden en dan dacht ik ook, nou geen kut wezen en gewoon opdrinken.

Ik heb voor gasten en mn vriend gewoon kant en klare zakjes in huis en ik noem dat wel eens plagerig sukkelthee maar verder moet iedereen het gewoon lekker zelf weten en niemand die mij dwingt. Ik heb gewoon een fancy smaak.

32 likes

Ik kan eigenlijk alleen maar voor mezelf spreken maar volgens mij moet je de antwoorden hier ook niet te serieus nemen. Een Coca Cola liefhebber zal vast niet uit haar plaat gaan als ze huismerk cola aan krijgt geboden in een asielzoekerscentrum. Dan plaats je het heus wel een beetje in perspectief.

17 likes

Ik bedoelde het ook niet negatief naar de rest toe maar ik merkte oprecht dat ik gewoon een beetje een vervelende drol begon te worden. Dat ik dan ging onderweg naar huis ging mopperen als iemand goedkope chips of cola had neergezet of me niet kon voorstellen dat iemand een bepaald iets lekker zou vinden. Vond dat gewoon echt niet leuk van mezelf.

Edit: en dat van het asielzoekerscentrum was voor mij gewoon een hele goede reminder dat er 101 redenen zijn waarom iemand een bepaald iets serveert. Zoals goedkope koekjes ergens op een locatie krijgen ook kan betekenen dat er gewoon maar een heel klein potje voor beschikbaar is of iemand het uit eigen zak heeft betaald.

27 likes

Ja eens. Fijn om in dit topic te kunnen spuien natuurlijk maar in real life is het gewoon nooit leuk om een ander een kutgevoel te geven.

5 likes

Over het algemeen ben ik niet zo moeilijk, behalve met pizza. Dominos en new york vind ik geen pizza, over diepvriespizza nog maar te zwijgen.
Ik ken ook Maas weinig goede bezorg adresjes. Meestal ga ik naar een echte Italiaan

1 like

Huh wat is er dan in die 3 uur waar ze niet bij mogen zijn?

1 like

Ik ga op vakantie echt niet in de hostel slapen. Daarnaast ook liever niet in een studio of hotelkamer voor langer dan een nacht. Ik wil een deur tussen het leef en slaap gedeelte.

3 likes

Parkeren. Vind het echt gênant maar geef daar echt veel geld aan uit omdat ik te beroerd ben om ver te lopen of even met een tas te sjouwen.

9 likes

Materialen van kleding.

Gatver, polyester

6 likes

Eigenlijk zou je van alle dingen die nu worden genoemd (zoals eten/drinken/schoeisel/etc) een blinde test moeten doen. Benieuwd of de verschillen dan echt zo merkbaar zijn, nu zegt iedereen natuurlijk jaahaa, maar dan weet je pas echt of het gegrond of snobistisch is.

12 likes

Mooie hotel kamers geef ik graag wat extra’s aan uit, ik drink alleen Coco Cola en qua chips hoef je bij mij echt niet aan te komen met B merken of huismerken.

Edit: oh! Ik hou echt niet van het OV, als het kan pak ik de auto.

3 likes

Heb ik wel eens gedaan. En… überraschung: pepsi is geen cola :mad:

1 like

Eten, koffie, mascara, servies, beddengoed en ondergoed.

Ik heb een blinde test met coca cola, pepsi en een appie cola gedaan en had alles goed :raised_hands:t2:

2 likes

Ja dit, vind het ook vervelend als ik coca cola verwacht en Pepsi krijg. Niet omdat Pepsi minderwaardig is oid, maar het vind het minder lekker smaken. In mijn wereld zijn dat gewoon hele andere drankjes.
Misschien moeten ze hiervoor een regel maken in de horeca als in coca cola = cola en Pepsi cola = pepsi, en pepsi ≠ (coca) cola,dus niet vervangbaar :bangbang::bangbang:
Teken mijn petitie op colaisgeenpepsi.nl

11 likes

Scusi.

1 like

Is het niet snobisme eigen dat het meer gaat om het idee? Ik proef heus wel het verschil tussen sommige dingen maar ik heb ook weleens gezegd dat Heel Erg Bijzondere Wijn ‘niet goed meer was’ en mijn eigen trash ontmaskerd :joy:.

1 like