Waarin ben jij een snob?

Ik ben mijn snobisme juist heel erg aan het afleren de laatste tijd en probeer het meer te beschouwen als persoonlijk voorkeur ipv er op neer te kijken. Vond het echt een nare eigenschap worden. Want je maakt iemand anders gewoon onnodig belachelijk.

Ik vind bijv. English blend uit een zakje helemaal niet lekker en vroeger kon ik daar echt over bitchen dat ik alleen losse thee dronk maar toen kwam ik een tijd regelmatig in een asielzoekerscentrum bij mensen over de vloer die gewoon nauwelijks geld hebben en je heel graag iets te drinken aanbieden en dan dacht ik ook, nou geen kut wezen en gewoon opdrinken.

Ik heb voor gasten en mn vriend gewoon kant en klare zakjes in huis en ik noem dat wel eens plagerig sukkelthee maar verder moet iedereen het gewoon lekker zelf weten en niemand die mij dwingt. Ik heb gewoon een fancy smaak.

32 likes

Ik kan eigenlijk alleen maar voor mezelf spreken maar volgens mij moet je de antwoorden hier ook niet te serieus nemen. Een Coca Cola liefhebber zal vast niet uit haar plaat gaan als ze huismerk cola aan krijgt geboden in een asielzoekerscentrum. Dan plaats je het heus wel een beetje in perspectief.

17 likes

Ik bedoelde het ook niet negatief naar de rest toe maar ik merkte oprecht dat ik gewoon een beetje een vervelende drol begon te worden. Dat ik dan ging onderweg naar huis ging mopperen als iemand goedkope chips of cola had neergezet of me niet kon voorstellen dat iemand een bepaald iets lekker zou vinden. Vond dat gewoon echt niet leuk van mezelf.

Edit: en dat van het asielzoekerscentrum was voor mij gewoon een hele goede reminder dat er 101 redenen zijn waarom iemand een bepaald iets serveert. Zoals goedkope koekjes ergens op een locatie krijgen ook kan betekenen dat er gewoon maar een heel klein potje voor beschikbaar is of iemand het uit eigen zak heeft betaald.

27 likes

Ja eens. Fijn om in dit topic te kunnen spuien natuurlijk maar in real life is het gewoon nooit leuk om een ander een kutgevoel te geven.

5 likes

Over het algemeen ben ik niet zo moeilijk, behalve met pizza. Dominos en new york vind ik geen pizza, over diepvriespizza nog maar te zwijgen.
Ik ken ook Maas weinig goede bezorg adresjes. Meestal ga ik naar een echte Italiaan

1 like

Huh wat is er dan in die 3 uur waar ze niet bij mogen zijn?

1 like

Ik ga op vakantie echt niet in de hostel slapen. Daarnaast ook liever niet in een studio of hotelkamer voor langer dan een nacht. Ik wil een deur tussen het leef en slaap gedeelte.

3 likes

Parkeren. Vind het echt gênant maar geef daar echt veel geld aan uit omdat ik te beroerd ben om ver te lopen of even met een tas te sjouwen.

9 likes

Materialen van kleding.

Gatver, polyester

6 likes

Eigenlijk zou je van alle dingen die nu worden genoemd (zoals eten/drinken/schoeisel/etc) een blinde test moeten doen. Benieuwd of de verschillen dan echt zo merkbaar zijn, nu zegt iedereen natuurlijk jaahaa, maar dan weet je pas echt of het gegrond of snobistisch is.

12 likes

Mooie hotel kamers geef ik graag wat extra’s aan uit, ik drink alleen Coco Cola en qua chips hoef je bij mij echt niet aan te komen met B merken of huismerken.

Edit: oh! Ik hou echt niet van het OV, als het kan pak ik de auto.

3 likes

Heb ik wel eens gedaan. En… überraschung: pepsi is geen cola :mad:

1 like

Eten, koffie, mascara, servies, beddengoed en ondergoed.

Ik heb een blinde test met coca cola, pepsi en een appie cola gedaan en had alles goed :raised_hands:t2:

2 likes

Ja dit, vind het ook vervelend als ik coca cola verwacht en Pepsi krijg. Niet omdat Pepsi minderwaardig is oid, maar het vind het minder lekker smaken. In mijn wereld zijn dat gewoon hele andere drankjes.
Misschien moeten ze hiervoor een regel maken in de horeca als in coca cola = cola en Pepsi cola = pepsi, en pepsi ≠ (coca) cola,dus niet vervangbaar :bangbang::bangbang:
Teken mijn petitie op colaisgeenpepsi.nl

11 likes

Scusi.

1 like

Ik was een paar weken geleden met iemand in een winkel en toen zei ik na het aanraken van een top ‘jammer dat het een vies stofje is’. De verkoopster had dat ook gehoord en om het extra awkward te maken dacht ze dat ik bedoelde dat het kledingstuk vies was. Maar met vies stofje bedoel ik vooral van die synthetische stoffen die niet lekker aanvoelen waar je ontzettend in gaat zweten. Zij deelde die mening niet, maar goed, de meeste kleding in die winkel was synthetisch. Hooguit een simpel t-shirt was van katoen.

3 likes

Wat zijn de verhoudingen voor deze dressing? En doe je dat meteen over je salade of meng je het eerst in een schaaltje?

1 like

Ik heb altijd een blinde test op verjaardagen of als er ergens anders chips wordt geserveerd :exploding_head:, i know it already bij het eerste chipje hahaha

2 likes

Red bull, die goedkope energiedranken vind ik echt veel minder lekker en drink ik alleen “als het niet anders kan”

1 like