Waarin ben jij een snob?

Hagelslag. De Ruijter is de echte voor mij. Venz kan ook wel.

Mascara ook maar dat is meer omdat ik nergens anders tegen kan.
En auto, liever auto dan ov.

Patisserie en gebak. Sinds ik bakprogramma’s à la British Bake-off ben beginnen bingen heb ik mezelf ontpopt tot zelfverklaarde patisserie-expert. Het gebak van een doorsnee bakker vind ik doorgaans veel te vet en zoet, dan geef ik liever wat meer geld uit bij een echte patissier.

4 likes

Ik had exact hetzelfde gisteren en had alleen citroen, zout en peper gebruikt, haha.

2 likes

Ik denk niet dat ik echt een snob ben maar ik heb wel voorkeuren maar je went gewoon heel snel aan dingen. Van mijn vader kreeg ik onlangs een super mooi handgeweven kwaliteit vloerkleed waardoor ik opeens nu de bekende karwei kleden echt kut kwaliteit vind en helemaal niet mooi.

Voor mijn 2 kindjes koop ik vaak merkkleding, persoonlijk vind ik dat gewoon echt wat leuker er uit zien. Ik koop ook wibra en zeeman heel leuk maar combineer dat dan weer met iets van merk. Ik heb een zwak voor kinderkleding en er is een merk wat prachtige handgemaakte dingen maakt. Het is geeneens dat ik er er heel veel geld aan uitgeef want de reguliere merk koop ik of in de sale of tweedehands. Zeker met soms 70 procent korting heb je gewoon h&. M tarieven. Handgemaakte dingen alleen voor hun verjaardag om iets speciaals te hebben. Mensen vinden dat vaak stom want ze dragen het maar zo kort, ja en ik vind het super leuk om ze iets specialer aan te kleden. Niets zonde aan. Bovendien verkoop ik het vaak weer en krijg er nog goed geld voor.

Ik heb echt een prachtige dure ring en sinds ik die heb vind ik alle sieraden mweh.

Voor de rest leef ik best zuinig en bewust. Dus koop ik zo nu en dan duurdere dingen. Olijfolie doe ik gewoon goedkope ik weet hoe lekker de duurdere zijn maar daar heb ik simpelweg het geld niet voor.

Ja dat heb ik ook voor dressing wat duurder en bakken ah basic

1 like

Ooooh ja jouw mening over kinderkleding deel ik ook! (Maar dat wist je volgens mij al wel haha)

Ik heb dit ook alleen dan met taalfouten die in mijn ogen niet hoeven in ‘basis’ woorden. In mijn omgeving heb ik sommige mensen die bijvoorbeeld supper mooi schrijven ipv super mooi of harDstikke ipv harTstikke en zo nog een paar woorden.

Dit heb ik trouwens ook als ik typefouten ontdek in folders of op websites (wat best vaak voor komt). Die staan dan ook 10-0 achter of zijn gelijk afgeschreven. Niet dat ik zelf qua taal alles goed doe, maar ik voel me wel beter/intelligenter dan die mensen. Als ik weet dat iemand dyslectisch is dan vind ik het anders. Vind het trouwens ook een slechte eigenschap van mezelf en probeer zo niet te denken.

2 likes

Ik heb dit ook echt. Dan heb ik nog wel aanraders voor jou. Ben je al bekend met de Boucheron La Collection lijn?

1 like

Nu ben ik benieuwd naar die ring :blush:

Wil niet flauw doen maar vind al drie fouten in jouw berichtje. :sweat_smile:

25 likes

:see_no_evil:

1 like

Eten, wijn en koffie. En ook wel qua vakanties. Iig ik wil of kamperen (das niet snobistisch toch) of een hotel. Niet perse het meest luxe maar het moet wel wat bijzonders zijn

Welke? Ik vind er slechts één :yum: En ben nu benieuwd, maar vind de hoeveelheid fouten in het bericht alleszins meevallen

1 like

Onjuist spatiegebruik :weary:

3 likes

Ik ben een snob met weekendjes weg/vakanties. Niet wat betreft de plek, maar wel qua hoeveelheid. Ik vind het heel normaal om minimaal 2x per jaar echt op vakantie te gaan. En een weekendje weg is geen vakantie, maar doe je gewoon tussendoor, maar wel minimaal 3x per jaar. (Ik vind het ook wel meevallen, maar in mijn omgeving vinden mensen het vaak)

Waar ik heen ga wordt vaak door “reissnobs” juist bekritiseerd. Een bungalowpark, All in resort in een populaire plaats of naar een ver land, maar dan niet rondreizen. We doen wel wat excursies, maar verder chillen op het strand. En ik doe dat liever op een wit strand (snobtrekje) dan op een donker strand, maar de reissnobs vinden dat je het hele land moet bekijken als je daarheen gaat.

2 likes

Die bedoelde ik inderdaad.

@Nivi @Twonights @Truitje oooh hahahaha. Bij voorkomt zat ik nog te twijfelen maar die andere 2 wist ik niet :see_no_evil:

Ik ben zelf idd ook niet perfect in taal en misschien niet goed omschreven in mijn bericht maar ik doel echt op fouten zoals die supper of hardstikke. Zie nu wel in dat mijn eigenschap echt slecht is want mensen kunnen mij natuurlijk ook zo beoordelen hahaha :wink:

2 likes

Jaaa ooit eens geroken op een persdag toen ik nog beuty journaliste was! Vind die exclusievere collecties van de “gewone” merken natuurlijk standaard interessanter want #snob. Ik koester mijn Chanel Boy parfum en heb sinds kort ook Paris Izmir van Carven (gekregen van werk) maar ik had toch Paris Bangalore moeten kiezen haha.

1 like

Eens, met als kanttekening dat ik dat heb bij mensen voor wie Nederlands hun eerste taal is. Bij anderen heb ik dat niet

1 like

Haha precies dit.