Wasmiddel-topic

Mijn voornaam of? Jaa ik gebruik ook azijn inderdaad, vind het top werken.

Ja je voornaam!

Ohh lief dat je het zegt, maar dat maakt mij niet zo veel uit. Echt anoniem ben ik toch niet hier.

1 like

Niet gemerkt! Ik ga er eens op letten

Ik heb eigenlijk ook nooit gele vlekken onder mijn oksels. Misschien omdat ik als deo zoā€™n zoutstik gebruik. Weet niet of dat iets uitmaakt

Misschien met natriumbicarbonaat? Ik lees daar goede dingen over! En anders eens castille of aleppozeep proberen ipv ossengalzeep :blush:

1 like

Niet heeeelemaal on topic, maar ik zit met een probleem van de droger. Voornamelijk doe ik handdoeken, theedoeken en beddengoed in de droger, maar soms ook wel eens katoenen t-shirts die ik aan heb tijdens het haren verven of gewoon om in te chillen. Zo nu ook, ik haal net de droge was uit de droger, waaronder een wit t-shirt en dan zit er zoā€™n dikke lelijke bruine vlek op, een soort veegā€¦ Heb het ook wel eens op beddengoed. Met wat vanish erop krijg ik de vlek er dan meestal wel weer uit, maar dan moet ik vervolgens weer gaan wassen.

Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft? Heb al lopen googlen, maar daar heeft men het voornamelijk over vetluis en dat soort gore onzin, dat kan natuurlijk ook, maar dat is in de wasmachine en ik weet zeker dat het uit de droger komt want ik heb het nog nooit gehad met was die ik niet in de droger gooi, bovendien heb ik (omdat ik eerst dacht dat het de wasmachine was) al die wasmachine oplossingen al geprobeerdā€¦

Heeft iemand wel eens glansspoelmidel gebruikt tegen gele vlekken?

Wil ik ook wel weten. Wast het ook goed of is het alleen beter voor het milieu?

Haha ik ben blij dat ik eindelijk zie dat er meer mensen zo blij worden van wasmiddel als ik.
Mijn vriend wordt echt knettergek van me als we boodschappen aan het doen zijn, ik wasmiddel moet kopen en alle 100 flessen afga om even te ruiken. Eindig natuurlijk altijd met dezelfde. Ook thuis sta ik zo vaak even aan mijn wasmiddel te ruiken :joy: love it

1 like

Ik vind het leuk dat zoveel mensen hier reageren. :tada:

1 like

Heb net voor het eerste deze allemaal gebruikt. (2 wasjes gedaan natuurlijk, niet alles in 1 was.)

Ruiken super lekker, echt heel fris en schoon! Ben er blij mee. Heel het huis ruikt nu ook zo lekker naar was :heart_eyes:

2 likes

Laatst wasverzachter gebruikt, merkte geen verschil. Mā€™n moeder had het erover dat dat ook helemaal niet nodig was maar dat dat van vroeger kwam toen er nog geen droger was en de was anders keihard werd. Heb sowieso een hekel aan was buiten, of zonder droger te laten drogen, wordt hard en de geur van het weer vind ik niet lekker. Maar ik gooi dus altijd direct de kleding in de droger dan komt het er toch gewoon zacht uit? Nouja ben iig niet overtuigd maar om de prijs hoef je het ook niet te laten. Wel echt goedkoop! Tis dan wel weer slecht voor de machine etc.

@Jumpsuit Ik geloof ook niet dat het nog echt verschil maakt, ik doe het voor de geur

Ik heb geen droger maar gebruik ook geen wasverzachter. Met handdoeken is het wel kut maar ik vind mijn kleding er niet hard uit komen ofzo? Dus is prima voor mij, scheelt weer chemicaliƫn :grin:

2 likes

Zooo die geuren lijken me vet lekker!! Vanmiddag ruiken mmm

1 like

Ik heb geen droger maar ik heb ook niet het idee dat mn handdoeken zachter worden van wasverzachter ??

Dit!!!

Bij ons zat er toen een beetje viezigheid achter het rubber van de droger! Daar even goed met een doekje doorheen. Kreeg inderdaad ook willekeurig vlekken op kledingstukken die uit de droger kwamen.

Mmm ik heb al redelijk goed in de trommel gekeken, voor zover dat kan zonder je nek te breken, kon niet zoveel zien. Maar ga dan toch even proberen nog beter te kijken, hopen dat ik wat kan vinden. Tnx voor je reactie!

Iemand een idee hoe je van witte vlekken afkomt die je wasmachine veroorzaakt? Mijn vriend heeft hier nogal last van. 1x in mijn eigen wasmachine en het is er weer uit.