Wat eet je vanavond #2

Oke te lui, dit gaat naar morgen en ik ga een pokebowl halen

3 likes

Sorry dit ken ik niet, wat is het?:see_no_evil:

Heeft iemand tips om meer te variƫren met groente? :thinking:

Ik eet vaak broccoli, worteltjes, sperziebonen, snijbonen, spruitjes, peultjes en bloemkool omdat ik dat heel lekker vind.

Ik houd echt niet van pompoen, aubergine, courgette en tomaat :see_no_evil:

Heeft iemand nog groentetips die bij mijn smaak zouden kunnen aansluiten? :innocent: zit natuurlijk ook vaak in de bereiding :see_no_evil: ik gebruik het liefst zo weinig mogelijk zout suiker en kaas :sweat_smile:

Doperwten (uit de diepvries zou ik doen. Pot is muf)
Mais (blik)
Paprika - kan je ook goed roerbakken met peultjes/sperziebonen
Witte, rode, Chinese of spitskool
Witlof is ook lekker, maar misschiehn te bittwr/uitgesproken qua smaak.
Prei kan ook heel goed nog.

En voor alles geld speel met de bereiding. Stoven, roerbakken, garen in water, oven etc.

1 like

Calamaris :smirk:

8 likes

Kool en mais had ik zo nog niet aangedacht :see_no_evil: dankjewel! Hoe bereid jij vaak spitskool en chinese kool?

Heb even antwoord gegeven in het lekkere recepten topic!

Ik at een broodje vanavond van de slager naar die rook naar vis ipv kip en het broodje was helemaal nat van de saus. Dus het werd gewoon droog brood. Helaas.

1 like

Improv aardappelsalade op een bedje van Romaine sla en Beyond worstjes erbij.

3 likes

Voorlopig genoeg garnalen gegeten :slight_smile:

4 likes

Paprika? Vullen met (vegetarisch) gehakt en in de oven doen. Of even aanstoven en dan een stamppot van maken (met aardappels dus). Paksoi is heerlijk in een wok! Grote slabladeren zou je als wraps kunnen gebruiken. Artisjok en groene asperges (gegrild) kan je misschien ook nog gebruiken door een salade ofzo?
Prei gebruik ik ook vaak, maak ik preirolletjes van met ham (dus ipv witlof) of ik wok het samen met mosterd en sojasaus, wordt lekker romig!

Verder varieren met bereidingswijzes, broccoli en bloemkool rooster ik vaak in de oven, net als spruitjes. Courgette vind je misschien wel lekker als je het pureert met wat kruiden en look en als saus bij pasta gebruikt?

2 likes

SpƤtzle is een soort pasta maar dan gemaakt van griesmeel en eieren. En Putengeschnetzeltes zijn reepjes kalkoen, gebakken en dan met een soort van romige saus. Soms met champignons, maar daar hou ik zelf niet van.

Is Duits en ziet er zo uit:

Maar dan doe ik dus de saus en kalkoen op de SpƤtzle.

2 likes

Dankjewel! :innocent: ja grote liefde voor aardappeltjes hier dus ik combineer eigenlijk alles met aardappel​:see_no_evil:

Artisjok had ik zeker nog niet aangedacht

1 like

Ik had heel iets anders verwacht, maar ziet er goed uit! :hugs:

Nou dan kan je heel veel in een puree verwerken natuurlijk! Kan ook met witlof, rode kool, of bloemkool (met chorizo, lekker!) of dus prei of paprika.

1 like

Zeker voor de winterperiode een goed idee ! :innocent:

Ik eet nu de aardappeltjes vrijwel altijd uit de aifryer, maar een puree in een ovenschotel is natuurlijk ook lekker :yum:

Tuinbonen zijn mijn lievelings ( eigenlijk peulvruchten natuurlijk, maar ze zijn groen dus whatever)
Kort koken en afmaken met zongedroogde tomaatjes of gegrilde paprika, (vega) feta en vinaigrette

Groene asperges, even grillen en een scheut olijfolie en citroensap erover.

Paksoi, (voorgekookte) wortels en bimi roerbakken met een woksaus naar keuze.

Romaine slakropjes halveren, grillen, een scheut goede balsamico erover en een handjes pijnboompitjes er op. ( Klinkt raar, maar is echt gruwelijk lekker)

Bald spinazie en paprika roerbakken met knoflook/ui/pepertje. Schepje zure room erbij en dat prutje oprollen in een omelet ( of gewoon over rijst pleuren)

3 likes

Dankjewel voor de tips! :hugs:

1 like

Weet niet wat ik moet eten en eigenlijk ook nergens zin in, dus denk dat het maar een tosti wordt :sweat_smile:

Pasta salade van verse pasta met paprika, cherry tomaten, mozzarella en avocado

Super snel klaar want die pasta kook je 2 minuten en de rest is snijden :+1:t3: is ook al de 3e dag op rij dat ik dit eet want ja geen zin om te koken

Spaghetti pizzaaaaa

1 like