Wat eet je vanavond #3

Nachos! Met refried chipotle beans, paprika met oa kaneel en koriander, haver fraiche, verse guac en jalapeños :ok_hand:t2:

5 likes

Orzo met courgette, erwtjes, champignons en citroen. Beetje te nat maar qua smaak wel lekker!

2 likes

Gisteren pasta met raapstelen en pesto.
Vandaag kleine wraps (gordita’s) met kip, paprika en texmex geraspte kaas mix.

Zelfgemaakte falafel! Van geweekte gedroogde kikkererwten, niet die uit blik, een wereld van verschil. En met lekker veel smaak en ze vallen niet uit elkaar bij het bakken. Echt een top recept. Met zelfgemaakte knoflooksaus, zelfgemaakt platbrood, salade en gebakken haloumi. Nu alweer zin in.

6 likes

Uiteraard de vraag: welk recept heb je gebruikt? Bij mij valt altijd alles uit elkaar.

Juist! Komt ie:

Foto kookboek

Ik heb de saus niet gemaakt trouwens, en allspice/piment had ik niet dus heb gemalen kruidnagel plus peper gedaan. Ingemaakte citroen moet je even bij de Turk halen maar is wel heel lekker erin! En ik heb gebakken ipv gefrituurd en dat ging ook helemaal goed.

4 likes

Ik ga deze maken vanavond

5 likes

dankjewel!! Ik ga het zeker een keer proberen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Butter tofu met naan

2 likes

Bier en hotdogs voor bij de voetbal.

Citroenrisotto met courgette en doperwtjes

2 likes

Heb je hier een recept van toevallig?

Nee niet echt, als je googelt op citroenrisotto vind je wel een paar recepten! Of even de zoekfunctie op het forum gebruiken

1 like

Vorige week had ik tjaptjoi gemaakt met alleen groente (losjes dit recept gevolgd) en daarbij vega indo pulled pork (met de vega pulled pork van AH ipv pulled oats). Dat was superlekker, dus nu nogmaals die tjaptjoi en dan maak ik er een soort vega babi ketjap bij met sojabrokken. Ben benieuwd :yum:

2 likes

Groene asperges uit de oven
Saffraan risotto
Knoflook gamba’s

5 likes

ben benieuwd of het naar pizza smaakt

4 likes

Hamburgers gebouwd!

20 likes

Noodles met tomaat, spinazie, broccoli en een geimproviseerd sausje zonder naam: tomaat, ui, knoflook, gember, sojasaus en zwarte peper gepureerd en dan gebakken. Dan silken tofu gemarineerd, gebakken en gescrambled door de noodles, mayo en nori eroverheen. Alles op de gok maar het was heel lekker

5 likes

Niemand is een pumpkin lover

Je bent op z’n meest neutraal over pompoen

1 like

Ik had lage verwachtingen dus het wel best oke??! Maar echt pizza, nee.
Maar ik keek net op de verpakking en er zaten wel gewoon 800 kcal in!
Kikkererwten waren droog en smaakloos terwijl ik normaal fan ben :thumbsdown:

1 like