Wat eet je vanavond #3

Tikka masala met rijst en flatbread en als toetje sticky mango sticky rice

2 likes

Zelfgemaakte wontons
Kippendijen met gegrilde brocolini en parelcouscous
Haagen Dasz speculoos caramel

6 likes

Eens in de zoveel tijd koken mijn twee tantes en ik uitgebreid voor elkaar. Vandaag was ik aan de beurt.
Snackpaprika’s (gegrild) gevuld met geitenkaasmousse, walnoten en balsamico
Doperwtensoep met pesto en limoen, brood met truffelboter ernaast
Tomatenrisotto met burrata, gebakken zeebaars en gegrilde courgette
Pure chocolade panna cotta met karamelsaus en een kletskop (voor het eerst zelf kletskoppen gemaakt, echt super makkelijk)
Ik zit iets te vol nu :sweat_smile:

16 likes

Heerlijk! Heb je een recept van de risotto?

Ik eet vandaag: Orzosalade met olijf en prosciutto #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1195333

Zeker, alleen niet echt met verhoudingen (hoewel ik normaal gesproken voor een hoofdgerecht ongeveer 75 gram risotto + een half glas wijn + 250 ml bouillon aanhoud per persoon)

Recept

Uitje en knoflook fruiten, risottorijst erbij tot de korrels glazig zijn. Wat tomatenpuree meebakken en afblussen met witte wijn. Als de wijn helemaal is opgenomen doe ik er tomatenblokjes uit blik bij. Even laten pruttelen en roeren tot het meeste vocht is opgenomen. Je kunt er dan eventueel (gedroogde) kruiden naar smaak aan toevoegen. Verse basilicum bijvoorbeeld zou ik pas aan het einde doen samen met de kaas.
Bouillon erbij en af en toe roeren. Ik maak risotto niet op de traditionele manier (steeds een klein beetje bouillon en roeren tot het is opgenomen), maar ik voeg best wat bouillon in één keer toe en pas op het einde voeg ik eventueel wat meer toe. Je kunt dus wel beter met wat te weinig beginnen dan met te veel). Risotto gaar laten koken, wat chilivlokken (pul biber) erdoor en wat geraspte parmezaanse kaas. Serveren met een kleine bol burrata of een deel van een grote. Ik heb er nog wat extra chilivlokken en zwarte peper overheen gestrooid. Normaal zou ik er zelf nog andere kruiden doorheen gooien maar ik had wat basilicumolie over van een ander gerecht, dat heb ik erbij geserveerd gisteren.

Edit: ik kreeg de spoiler niet goed op m’n telefoon.

Mijn moeder appt me net casually dat we vanavond tahu telor eten met sambalboontjes, fried egg sambal en zelfgemaakte zuur. Echt zoooveel zin in.

8 likes

Ik weet niet of het in dit topic thuishoort. Ik heb zin in een lekkere diepvriespizza maar het is eeuwen geleden dat ik die gekocht heb (we halen vaak af of ik maak een verse pizza).

Welk merk moet ik hebben? Ik houd van dunne bodems en er mag veel groente op!

1 like

supergrillers (vegan worstjes) met verse knoflooksaus, brood en salade van paprika tomaat sinaasappel en dragon

ik eet deze week bij alle maaltijden verse knoflooksaus, echt een aanrader

1 like

Die vegetable ofzo van dr oekter is lekker! Gewoon bij de ah of jumbo

Vanavond eten we bloemkoolsoep

1 like

Zoetzure komkommer, wakame salade en noodles met groenten.
Nepkip gemarineerd in ketjap + knoflook, gepaneerd in panko en toen gebakken.
Gepofte knoflooksaus.
Zeewiervellen met avocado, zalm en wasabi mayonaise. :heart_eyes: :heart_eyes:

14 likes

Vegan soto ayam :relaxed: Met nepkip, rijst, gefrituurde aardappel, soe-oen, Chinese kool, taugé en gebakken uitjes

7 likes

Nacho loaded fries

Ja stamppot is er lekker mee zoals @grace ook zegt, met zoete aardappel en geitenkaas
Of ik maak er een roomsaus mee voor bij spaghetti en dan wat gezouten noten eroverheen
Ik heb ook bladerdeeg pakketjes ermee gemaakt met artisjok en feta
Of risotto en dan met gegrilde paprika erdoor

En als ik er ECHT niet uit kom ga ik de tip van @Frenky eens proberen haha want ik heb het nog nooit ingevroren, wist ik niet!

1 like

Ondefinieerbare-(wit)vis-uit-de-vriezer à la meunière. Met krieltjes en salade.
Ben de diepvries aan het opruimen, maar kan nu ook direct de keuken poetsen van al het gespetter. Wel perfect eten voor een zomerse zondagavond.

Gnocchi met knoflook, gebakken spekjes, mozzarella, walnoten, cherrytomaten, tomatensaus en rucola :drooling_face:.

3 likes

Laatste avond in Italië dus pizza en tiramisu!

19 likes

Ook in Italië maar dan zelf gekookt, dus met echt lekkere mozzarella

Eggplant parmigiana - Italian recipes by GialloZafferano (vertaald Italiaans recept)

Aubergine van beschaafde grootte

23 likes

Is echt een van mijn favo gerechten

1 like

Zoo lekker comfort food!

1 like