Wat eet je vanavond #3

heb je hier een recept van?

1 like

Ik heb maar wat gedaan maar was heel simpel! Aubergine in plakken, bestrooien met zout en even laten liggen. Plakken in olie bakken op redelijk hoog vuur. Ondertussen sojasaus, agavesiroop, knoflook en gember mengen, en dat bij de aubergine gieten als die mooi een beetje bruin is gebakken. Vuur niet te hoog maar mag wel even lekker bubbelen tot de boel een beetje is ingekookt. Ik ben niet in m’n eigen huis momenteel en heb dus niet alles ter beschikking wat ik normaal heb maar thuis had ik er misschien nog een beetje granaatappelmelasse doorgedaan, en sesamzaadjes op het einde!

6 likes

Super lief dat je dit hier deelt, ik ga dit deze week proberen! Vind aubergine meestal niet zo boeiend maar wil het echt proberen zelf lekker te maken. Thanks :slight_smile:

1 like

Oh wat leuk, ben benieuwd wat je er op deze manier van vindt dan! Doe je even een update als je het geprobeerd hebt? :grin:

1 like

Doe ik!

1 like

Pittige aardappelcurry met rauwkost (wortel, tomaat, paprika, komkommer), rijst en yoghurt (want heet)

3 likes

eigen recept? Klinkt heerlijk!

Nee niet zelf verzonnen, was het maar waar. Is van Meera Sodha. Kan vanavond wel even het recept overtypen als je wilt!

1 like

Mexicaanse stoof met jackfruit, zwarte bonen, wortels, tomaat, paprika, jalapenos, chipotle, limoen, beetje pure chocolade en daarnaast polenta met hele mais.
In een grote pan, ook meteen voor morgen!

2 likes

Graag!

2 likes

Bulgur met zoete aardappel, courgette en feta

Lasagne :blush:

2 likes

Andijviestamppot :drooling_face:

2 likes
4 likes

Ik dacht eet vanavond even dit, lekker simpel
https://www.ah.nl/producten/product/wi55960/ah-quiche-lorraine

Maar nu staat er op de website dat 1 zo’n quiche voor één persoon is, dat lijkt me zo veel haha. Iemand ervaring mee?
Online staat één portie quiche is 180 gram maar ja dit delen door 2 is 150…

Als ik dit met z’n tweeën zou willen eten zou ik er denk ik gewoon nog iets van een salade ofzo bijmaken! Lekker simpel en zo’n quiche is meestal best machtig dus ik denk dat je het wel redt dan?

1 like

Ik heb deze wel eens gehad en ik kon er makkelijk een in mijn eentje op, ik had er toen twee samen met mijn vader en dat was voor ons prima.

1 like

Vegan shoarma van oesterzwammen op een pita met spinazie en zelfgemaakte knoflooksaus

(Recept uit Vegan voor iedereen van Merel, staat ook hier voor als je het boek niet hebt)

7 likes

Zuurkoolstrudel

2 likes

Ik ken dit niet, maar klinkt zo lekker! Heb je een goed recept dat je gebruikt?

1 like