Risotto met champignons en een kip cordon bleu
Tacoâs met stoofvlees, pico de gallo en een wijntje ( ja op maandag ja).
Ristorante pizza speciale
Valess vegetarische crispy sticks
Bloemkool en dopwerwten uit de diepvries
Aardappels uit de oven
Sushi en bubbels
ik ben voor de tweede keer op rij hellofresh vergeten stop te zetten, dus ik denk dat ik een willekeurige bruine zak uit de kast pak. Waarschijnlijk de Midden-Oosterse roerbak (is dat een woord?) met halloumi en rijst!
Jazeker. Is eigenlijk zo simpel dat het niet kan mislukken haha:
Voor een grote strudel heb je nodig:
1 pakje zuurkool (ik gebruik wijnzuurkool maar gewone kan ook)
Appelmoes of perencompot
(Vega) gebakken spekjes, rookworst of geruld gehakt. Wat je ook maar lekker vindt, zonder kan ook natuurlijk
Een groot vel bladerdeeg of filodeeg
Wat eigeel
- Zuurkool uit laten lekken en even aanbakken in de pan
- Een of twee eetlepels (of meer als je het wat zoeter wil) perencompot of appelmoes erdoorheen scheppen en ook even mee verwarmen
- Vervolgens uitgebakken (vega) spekjes erdoorheen scheppen. Stukjes rookworst of geruld gehakt, kan ook
- Een groot vel bladerdeeg of filodeeg uitvouwen en de zuurkool in het midden erop leggen
- Dan de zijkanten van het deeg in stroken snijden en als een soort van vlecht om en om dichtvouwen
- Eventueel het deeg aan de bovenkant insmeren met wat eigeel zodat het tijdens het bakken mooi goudbruin wordt en daarna in de oven ongeveer 20 minuten op 180 graden, al is dat afhankelijk van de oven natuurlijk. Als het deeg bruin begint te kleuren is het in ieder geval klaar
Andijviestamppot op de lfg-manier dus pastinaak en zoete aardappel ipv gewone aardappel met vega spekjes. Ben benieuwd of dit te pruimen is. Toen ik het mijn vriend vertelde zei hij: ik krijg meteen zoân aardse smaak in mân mond
Dankjewel - dat ziet er goed uit! Ik ga het zeker maken deze week Wordt vervolgd of het lukt haha. Ik ben niet zoân held in de keuken, maar dit klinkt goed te doen.
Ik heb nu âweekendâ, dus ga een Italiaanse borrelplank halen bij traiteur en een fles Pinot atten.
Roti maaltijdpakket.
Ah leuk. Ben benieuwd wat je er van vindt.
Het maken lukt je vast wel hoor. Is echt super simpel. Alleen wel even goed de zuurkool doorscheppen als je hem opbakt met de appelmoes/perencompot zodat dat niet aanbrandt, maar thatâs it.
Mocht je het in een vlecht vouwen trouwens lastig vinden, dan kun je het ook gewoon zo dichtvouwen en daarna met een mes wat sneetjes in de bovenkant van het deeg maken. Ziet er alleen niet zo mooi uit, maar is wel makkelijker en sneller en het smaakt hetzelfde dusja
Succes!
Libanees besteld, het is zoooo goed dat ik even een foto moest delen⊠al valt er niet zoveel op te zien
Foto in borrelplanktopic!!
Voor bakken+stomen (obvi) met als vulling champignons wortel spitskool knoflook ui gemarineerd in soja/miso/sesamolie/rijstazijn etc
Ovenschotel met aardappel, bloemkool gehakt en kerrie
Pastinaak puree met pittige sperzieboontjes, gebakken ei en wat opgebakken champignons
Zelfgemaakte pizza. Heb zondag cursus pizzabakken gedaan en een lading deeg mee naar huis genomen. Hele week pizza eten.
Zeker niet! Bij de toko op Nieuwmarkt gehaald
Zondag was mijn buritto bowl met oa vega kip niet echt lekker. Dus vandaag dat maar in een buritto knallen en kijken of ik het met kaas etc kan verbeteren.
Geroerbakte groente met een wortelsaus, gebakken aardappelen met kruiden en een runder hamburgereageer