Wat eet je vanavond #3

In de oncologie/hematologie is het eten beter dan op andere afdelingen. Was altijd “opgelucht” dat ik daar moest blijven.
Eten hangt ook af van ziekenhuis tot ziekenhuis. Gaat soms van 5 kg vermageren op een paar dagen naar je gewicht kunnen aanhouden.

Enige kutte aan ziekenhuiseten is dat ze ‘s avonds zo vroeg komen, om 17uur en je dan geen eten krijgt tot 8 uur :joy:

2 likes

Salade van couscous, rode ui, rucola, rode biet, komkommer, avocado, tempeh en geitenkaas met een framboos balsamico dressing.

En de perks van alleen wonen, genoeg over om mee te nemen als lunch morgen :relieved:

1 like

Bibimbap

2 likes

Vega schnitzel, aardappelkroketten en rode kool met stukjes peer

1 like

Moussaka met beyond meat gehakt

3 likes

Net bordje patat met vissticks op :laughing:

2 likes

couscous met wortel, courgette, paprika, kikkererwten, knoflook, kaneel, anijs, komijn, cayenne, peterselie en yoghurt en harissa erbij

2 likes

Massaman curry

1 like

Ik ook couscous! Met tomaat paprika komkommer lente-ui halloumi en harissa

Saoto soep

Instant noodles en toen had ik nog trek dus ook nog een broodje kroket. Eerste keer dat ik dit doe in alle jaren dat ik op mezelf woon maar voelt toch raar :joy:

2 likes

Vegan yangnyeom tongdak (Koreaanse krokante kip in zoetpittige saus) met kimchi fried rice en komkommer in het zuur

11 likes

Pasta met zelfgemaakte champignonragout en gorgonzola

Wraps met een lekker prutje van vegagehakt, ui, knoflook, puntpaprika, courgette, tomaat, zwarte en chilibonen, met jalapeños, komkommer, crème fraiche en geraspte kaas erbij :yum:

2 likes

Vissticks, gebakken aardappeltjes en sperziebonen

Kaasfondue met om te dippen vega balletjes, cherry tomaten, zuurdesem, knoflookfocaccia en geroosterde champignons. Voor de sier een salade erbij

5 likes

Van die verlepte blaadjes sla met een tomaat die taai is en komkommer doe zo droog is dat je er een mee dood kan gooien? Oh en een paar mini druppeltjes dressing. Ja snap dat je die niet eet.

Geroosterd brood met boter en zout. Daarnaast een kleine rode bieten geitenkaas salade van de Ah to go.

Haha nee hoor, ik maak geen sla met verlepte groenten.
Ik noem het een “excuus salade”. Dan lijkt de hoofdmaaltijd nog een soort van gezond, ook al is het pure trash.

Oh gelukkig! Ik moest namelijk door ‘sier salade’ even denken aan die treurige bij salades die je wel eens krijgt in van die wat goedkopere restaurants. Dan denk ik altijd tjonge jonge, nou doe dan helemaal niks. Maar een excuus salade is wel heel wat anders, haha. Al geloofde ik eerlijk gezegd al niet dat je zo iets zou serveren, je maakt altijd wel vrij uitgebreide gerechten volgens mij.

Tip voor wie van Ottolengi houdt;
Volgende week zijn alle Otto-ingredienten van het merk Souq in de bonus. 2e halve prijs. Ik ga inslaaaaaan.
Ik zag zelfs zwarte knoflook

4 likes