Wat eet je vanavond #3

Ik vond ze lekker! Ik had alleen niets erbij (ik dacht dat ze door de bulgur wel goed zouden vullen) en ik had daarna nog honger, dus heb ik ook nog een diepvriespizza gegeten. đŸ„Č

Oeh, ik waarschijnlijk ook vanavond of morgen! Laat je weten wat je van de prei vond?

Kheb stoofpot op staan, zĂłveel zin in :mushroom:

Sorry voor off topic maar omdat er hier de meeste activiteit is vraag ik hier even: wat zijn jullie favoriete manieren om walnoten en kastanjes te gebruiken? Ik heb een hele emmer vol dus heb zin om wat te experimenteren, liever dus geen standaard dingen als gooi het in je brood/granola. Ik denk al aan kastanjecrùme maken en notenpesto’s. Nog ideetjes?

En op toch bij te dragen aan het topic, ik at quesedillas

1 like

Net voor een paar avonden eten gemaakt:

• Curry met kipfilet en heel veel groenten. Kunnen we kijimaalm2 avonden van eten. Bv met naan of wraps.
  • Tandoori kababs op de grill. Als m’n zoontje iets overmaat kan het ook dag of twee mee (wist niet dat hij het zo lekker vond).

Je kunt een kastanjetaart maken

2 likes

Deze voor je walnoten! Is zooo lekker

1 like

Je kunt deze lekkere Perzische stoof maken met walnoten:

2 likes

Zelfgemaakte gyoza’s! Met nepgehakt en spinazie erin, en ernaast nog gebakken udon en lempers (want die lagen nog in de vriezer)

4 likes

Kastanjes (moet je ze wel eerst ff koken en pellen) in de dirty rice van Otto, is een beetje Cajun New Orleans style en echt fĂșcking lekker.

https://www.google.nl/amp/s/amp.theguardian.com/food/2019/aug/17/yotam-ottolenghi-rice-recipe-black-rice-squash-dirt-veggie-fritters
Derde recept hier, echt 5/5

3 likes

Wraps met krokante kip, paprika, salsa, guac en wat zure room

1 like

Pompoensoep met lekker stokbrood

2 likes

Dit recept gemaakt met rijst en sperziebonen + geraspte komkommer + limoensap

3 likes

Misosoepje

1 like

Gezien het topic vermoed ik dat je met “manieren” er iets eetbaars van wil maken, maar kastanjes zijn heel leuk om mee te knutselen en genoeg decoratieideeĂ«n te vinden denk ik

Voor walnoten zag ik laatst iemand die er chocopasta van maakte, dat klinkt ook goed :blush:

1 like

Had je het nog gemaakt? Ik vond het niet zo fantastisch. Denk dat ik het wel nog een keer maak maar wat aanpas zoals wat meer kruiden, vond er niet heel veel smaak aan zitten.

Gnocchi met saliebotersaus en parmezaan.

5 likes

Leftovers van mijn moeders dinner party, echt genieton. Thai basil minced Chicken, pepper beef, dahl, garnalensambal, sambalboontjes met rijst en 2 soorten salades. Als toetje geroosterde pruimen met witte chocoladesaus en vanille ijs, echt supertip als je een makkelijk toetje zoekt, zo lekker (recept Rachel Allen).

8 likes

Nee nog niet, het werd uiteindelijk de snackbar :joy: Jammer dat het tegenviel, vooral na de juist enorm positieve reacties in het poll topic. Ik ga je tip meenemen en het gerecht wat meer kruiden!

Ik had stoofpeertjes, vegan stoofvlees en geplette aardappelen uit de oven :blush:

3 likes

Zag dit gisteren op IG wist dat het iemand van hier was maar niet wie, zag er geweldig uit!

1 like