Wat eet je vanavond #3

Balletjes zijn al gerold, straks gaan ze in de oven en doe ik de saus.

3 likes

Zelfgemaakte pizza

Pita’s met zelfgemaakte falafel en een mango salade

3 likes

Simpele groene curry, met boontjes en paksoi

1 like

Traybake met o.a. geplette aardappeltjes (heb je nog tips @Dazed ?) met bbq kruiden, mini chipolata worstjes, puntpaprika en gepofte tomaatjes

Ottolenghi’s soba noodles met aubergine en mango als voorgerecht en kimchi fried rice met dumplings, een vriendin van mij komt straks eten

5 likes

Klinkt goed! Ik doe m’n aardappels altijd net iets langer voorkoken dan ik normaal zou doen voor gekookte aardappels zodat ze echt mooi kruimig zijn bij het pletten, dan worden ze goed krokant :blush:

1 like

Heb je een recept voor het vegan stoofvlees :blush:?

https://www.ah.nl/producten/product/wi493536/ah-vegan-stoofstukjes

Ik had deze gisteren voor het eerst, en vond ze heel lekker! Gewoon op de ‘normale’ manier gedaan dus uitje aanbakken, stoofstukjes erbij, beetje bloem, peper en zout, donker biertje erbij en wat ontbijtkoek, mosterd en laurier, en laten stoven tot het is ingedikt. Werkte heel goed vond ik! Wel minder vocht nodig dan met echt vlees natuurlijk omdat die stukjes niet gaar hoeven te worden.

Als je niet die stoofstukjes wil doen werkt jackfruit ook goed vind ik, dan doe ik er ook altijd nog wat sojasaus door om het zoetige van de jackfruit tegen te gaan!

4 likes

Ohh hee wat leuk, die stoofstukjes kende ik nog niet. En thanks ook voor de tip met jackfruit! Had laatst een waanzinnig lekkere vegan stoof van jackfruit op dus wil dat gaan namaken. Thanks 🧚🏼‍♀️!

2 likes

Leuk, wordt vast lekker! :blush:

2 likes

Spicy mushroom lasagna van Ottolenghi

2 likes

Indiase wortel kerrie soep.

Tagliatelle met paddestoelen, cavolo nero, creme fraiche, knoflook, citroen, parmezaan en walnoten.

3 likes

Yes tis gelukt! Had sowieso al wat kruimige aardappelen, maar net wat langer koken maakt echt een groot verschil. Ga dit zeker vaker doen :grin:

1 like

Ah nice! :blush:

Udon noodles met gamba’s, surimi, paddenstoelen en broccoli

3 likes

Zin an

8 likes
3 likes

De pompoenrisotto van het AH maaltijdpakket, het ruikt heerlijk iig, ben benieuwd.

1 like