Wat eet je vanavond #3

Dat zijn altijd van die lui met ‘ik heb het zonder bier en champignons gemaakt maar met vlees, en ik vond het niet te vreten’.

4 likes

Wat @tessel zegt! Of het zijn van die mensen die altijd met veel pakjes en zakjes koken, dan is je smaak ook wel vervlakt en pik je andere nuances minder op.

En ik denk dat het soort/merk bier wat je koopt voor de smaak uit maakt. Net als met wijn en azijn etc. Paddenstoelen voor risotto klinkt wel wat vaag als iets wat alleen zo bij de ah ligt. Zal wel een mix zijn. Misschien dat je het nog iets pittiger zou kunnen maken.

1 like

Ik trek me doorgaans ook niet zo heel veel aan van reviews, maar als ik dit recept zie twijfel ik wel aan hoe smaakvol het is. Ik zou zelf nog wel wat smaakmakers toevoegen zoals laurier, kruidnagels en (lichte) bouillon ipv water. Maar ik ben geen stoof-expert hoor haha!

4 likes

Oeh ja die leek me ook lekker! En die reviews ja geen idee MAAR ik vind het aantal smaakmakers in dit recept ook best karig.

Ik zou zelf iig iets van rozemarijn en paddenstoelbouillon ofzo toevoegen (en sowieso meer knoflook). Hoop dat je het gaat maken en een review hier achterlaat haha

Edit: wat @anon97169625 ook zegt idd

Werd voorgesteld op YT. Toevallig heb ik alles al in huis, dus dat scheelt weer een tripje naar de superr!

1 like

Tom kha kai soep :heart_eyes:

5 likes

Nasi met een gebakken eitje.

1 like

Boerenkool :leafy_green:

Een simpele auberginecurry:
Aubergine and cherry tomato curry | Meera Sodha

met knoflooknaan:
Restaurant Style Garlic Naan - Cook With Manali

3 likes

Ja sorry maar geef me een recept met ‘bloemkoolrijst’ dat lekker is. Bloemkool ≠ rijst

4 likes

Deze is wel echt lekker!

2 likes

Sambal goreng kool, jackfruit rendang en sambal goreng kentang kering (frietjes!) met rijst en atjar ketimoen. Ben vrij vandaag, denk dat ik zo vast ga beginnen :grin:

5 likes

Ik kan je anders ook dit recept aanraden: Mushroom Bourguignon Recipe - NYT Cooking

Vanavond bio kip in oestersaus met broccoli en rijst

Review volgt later vandaag. Kon die verse rösti niet vinden, dus had er nu 1 uit de diepvries gevist. Hopelijk wordt het wat :sweat_smile:

Review: diepvries rösti was kut. Ik vond het verder wel lekker, maar is zwaar afgekeurd door kinderen en man :sweat_smile:

1 like

Knoflooknaan :drooling_face:

Ik eet pizza vanavond.

1 like

Ik las knoflookbanaan. Mijn dyslexie is weer lekker bezig

1 like

Wij hadden hummus, falafel, paprika en flatbread.

1 like

Ik vind het juist wel fijn om bloemkool te gebruiken, ik houd echt niet van échte rijst😅

Voorgerecht zijn oesters

Kabeljauw met groene asperges en vadouvansaus https://www.ah.be/r/1194653

2 likes