Wat eet je vanavond #3

zalm en wortelpuree

De (vegetarische) lasagne van gisteravond staat nu in de oven op te warmen
De tweede dag nog lekkerder :drooling_face:

3 likes

Pannenkoeken met ananas en poedersuiker

2 likes

Penne met tomaat-mascarponesaus en gegrilde kip

Rijstepap met wortel en kaneel recept (jumbo.com)

Ben benieuwd of dit lekker is. normaal eet ik het met roomboter, kaneel en basterdsuiker.

Zelfgemaakte Thaise pompoensoep uit de slow cooker met breekbrood :grin: soep is chill.

3 likes

Spinazie met gebakken aardappels en een kaasschnitzel

1 like

Risotto met paddenstoelen van de markt!

2 likes

M’n crisp bestelling is vd week bezorgd dus ik ga allerlei hapjes eten :drooling_face:
Ik heb qua kaas geitenbrie en fromage d’affinois op toastjes, daarnaast varkensrillette en truffelsalami. Ik heb ook nog olijven en baba ganoush van de markt, en ik maak er een tomaat mozzarella salade bij met kappertjes en citroen

11 likes

We eten poulet à la moambe met bakbanaan. Ik kook Congolees voor mijn schoonvader en vrienden van mijn vriend.

9 likes

Net pasta pesto met kip gemaakt met extra peper erin.
Morgen eindelijk butter chicken :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Probleem is dat ik net als jeItaliaanse vriendin enkel de ingrediënten kan meegeven, de rest is allemaal eyeballen.
“Kook de saus door tot ze eruitziet zoals die van mama” :joy:
Ik maak volgend weekend pondu en zal dan dingen uitschrijven.

10 likes

Echt jaloers op deze mensen. Het klinkt heerlijk!

1 like

Ik heb kabeljauw in spek gemaakt met boontjes en aardappelroosjes en zo een rijsttoetje van kokosmelk met vanille

3 likes

Hutspot met echte Groningse mosterd.

@Daelyss Oeh ja je recept van pondu heb ik al eens opgeschreven(dacht tenminste dat het zo heette met bananenblad enzo? Had je eens gedeeld hier) en staat nog steeds op mijn te maken lijstje. Maar ik liep idd beetje tegen je omschrijving aan (en het is veel werk) :joy:

1 like

Erg lekker!

1 like

Dimsum

Is veel snijwerk en moet lang op vuur staan, ik maak dat vaak op een zaterdag en deftige porties zodat je kan invriezen.
———
Mijn gasten vonden het lekker, borden waren leeg, hebben bijgevraagd en geen bakbanaan meer te bespeuren.

2 likes

Kga me weer even uitsloven :smiling_face_with_three_hearts:

Als hapje maak ik coquilles met citroenboter en zeekraal. Als ‘hoofdgerecht’ risotto met citroen, zeekraal, venkel met kabeljauwfilet.

11 likes