Wat eet je vanavond #3

Een uitsmijter :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Eierbal met chilisaus en ras patat oorlog met ui. :partying_face:

10 likes

Kedgeree (rijst met kerrie, makreel, gekookt ei en groentes) met komkommersalade

5 likes

Spinazie stamppot met halloumi :heart:

Pittige sperziebonen met rijst

Romige Toscaanse zalm met tortellini van eekhoorntjesbrood en truffel.

6 likes

Chili! Die van mijn vriend, met ancho en guajillo chili’s en cacao enzo, zo lekker :blush:

En gisteren had ik noedelsoep! Met udon, sugar snaps, wilde spinazie, shiitake en vegan pho-inspired bouillon met kaneel, steranijs, korianderzaad, kruidnagel en kardemom

7 likes

Ik eet vanavond letterlijk dit :grimacing: Sorry voor dit copycat-gedrag @Dazed maar wat iedereen hier zegt - jij eet altijd zooo lekker!

2 likes

Ah zo leuk! :grin: Hoop dat het lekker is!

Ja, het was heerlijk! Vooral de geplette aardappels waren een hit, die had ik nog nooit eerder gegeten (had dit recept gebruikt). Die ga ik zeker vaker maken.

1 like

Hoe komt je vriend aan die pepers? Besteld hij ze ergens?

Ah leuk! Ben daar ook altijd gek op ja :blush:

@Frenky Westlandpeppers! Leuke webshop, hebben superveel verschillende soorten, en vaak ook verse currybladeren enzo.

5 likes

Zou jiJ (of eigenlijk je vriend haha) het recept willen delen? :hot_pepper:

Ik heb het hem gevraagd! Dit was met die vegan stoofstukjes van de Appie, kan natuurlijk ook zonder/met een andere vleesvervanger/echt vlees. En alle pepers zijn dus gedroogd!

5 chile de arbol (minder kan ook als je m minder pittig wil, zo is ie goed pittig), 1 chile guajillo, 1 chile mulato en 1 pasilla de oaxaca weken in kokend water tot ze zacht zijn, minuutje of 10. Ondertussen wat ui en knoflook aanbakken in een pan, vuur kan daarna weer uit. Dan de steeltjes van de pepers afhalen, en de pepers met een klein blikje tomatenpuree, een paar lepels van het kookvocht, een bouillonblokje en de ui en knoflook staafmixeren tot het glad is. Dan vegan stoofstukjes even aanbakken, gesneden (punt)paprika erbij en ook even meebakken, en dan korianderpoeder, komijn, zoete paprikapoeder, kaneel (ongeveer een halve eetlepel van allemaal), 2 theelepels bruine suiker en wat cacao en zout toevoegen. Daarna een blik bonen (zonder vocht) erbij, en de peperpuree. De boel even een half uurtje op laten staan, en als het te dik/droog wordt even aanvullen met wat water. Optioneel kan je er op het eind nog stukjes ananas doorheen gooien haha, vinden wij altijd lekker maar is misschien wat minder traditioneel :grimacing:

2 likes

Dit: Eenpanspasta met herfstgroenten recept - Allerhande | Albert Heijn (ah.nl)

En is echt een grote aanrader voor doordeweekse werkdagen

Wraps uit de oven met vega kipschnitzel, salsa en avocadoyoghurt sausje + salade

Wij hebben een bloemkool week, had er 2 gekregen. Mijn doel was zo gevarieerd mogelijk eten haha. Gelukkig vind ik bloemkool erg lekker

De afgelopen 3 dagen:

Bloemkool en een kaasschijf (voor mijn vriend met krieltjes)

Bloemkool purree en stroganoff

Een made in India recept weer, hier zit bloemkool, aubergine en aardappel in. Erg lekker ook.

Ik heb nu nog steeds 1.25 stuk bloemkool over :laughing:
De foto’s zijn niet de beste, maar met foto’s altijd leuker.

5 likes

Ik vind dit lekker met bloemkool Bloemkool uit de oven met tomaten en kaas – Anja's Foodblog (mocht je nog iets zoeken)

2 likes

Spinazie ovenschotel

Als je niet nog een bloemkool week wil, kan je de rest ook even kort blancheren en daarna invriezen.

2 likes