Kaastortellini met champignons, courgette, pesto en rucola
Koelkast leeggemaakt: het werd polenta met een ragout van wortelpeterselie en champignons. Niet verwacht nog zoiets lekkers te kunnen maken met deze ingrediƫnten!
Wild Mushroom and Parsnip Ragout with Cheesy Polenta Recipe Recipe | Epicurious
Shakshuka (gewoon zoān verspakket van appie)
Pulled pork
Nee die staat op mijn lijstje voor kerst! Heb hem wel al even snel doorgebladerd in de boekenwinkel en vind het echt een tof boek. Inderdaad veel fijne recepten die je gewoon zo even kunt maken ipv allerlei lastige dingen. En weer eens wat anders dan de standaard ānetteā beschrijvingen haha
Salade met gegrilde vegan kip, komkommer, gekookt ei en pijnboompitten
Curry met rijst en naan (zelf gebakken)
Soort stoofpotje met cannelinibonen, boerenkool, tomaat en vegaworstjes, met aardappeltjes uit de oven
Moqueca met zalm plus kikkererwten voor wat extra vulling, met rijst.
Ik heb een heerlijke vegetarische Biryani gemaakt en gegeten met raita. Rijst netjes afgewogen ivm diabetes. Ben echt trots haha.
Haha okay een recept: (ik kook eigenlijk op gevoel)
240 gram witte rijst
1 grote bruine ui fijn gesneden
1 paprika in kleine stukjes
2-3 aardappelen in blokjes
Handjevol prei fijn gesneden
Handjevol koriander voor garnering
Citroen in plakjes
Optioneel: wortels, erwten
Optioneel als garnering: bruin gefruite uien
Kruiden:
1 theelepel komijnzaad
1 curry blad
1 kaneel stokje
2 kruidnagels
1 theelepel van elk: zout, rode gemalen chilli poeder, gemalen koriander, gemalen komijnpoeder en garam masala. Snufje kurkuma poeder erbij.
Diepe pan. Ui bruin fruiten in 2 eetlepels zonnebloemolie.Voeg halverwege het komijnzaad, curry blad, kaneelstokje en kruidnagels toe zodat het aroma vrij komt. Voeg dan de overige kruiden toe. Evt beetje water erbij om aanbranden te voorkomen. Vervolgens voeg je de groenten toe. Paar minuten laten sudderen. Voeg het rijst toe en voeg het dubbele aan water toe van het rijdt (dus ongeveer 450 ml). Breng dit aan kook. Op middelhoog vuur doorkoken totdat er een laagje water over blijft en controleer of het rijst voor 3/4 gaar is. Leg plakjes Citroƫn her en der op het rijst icl koriander en evt het gefruite ui.
Deksel op het pan, vuur omlaag en dan voor 10/15 min laten stomen. Vervolgens 5 min afkoelen en dan rustig mixen.
Shoarma van de vegetarische slager met kaiserbroodjes en aardappeltjes uit de aifryer.
Bedenk me nu pas dat deze shoarma uit de oven natuurlijk wat lastig wordtš¤
Gefrituurde kip met normale en broccoli rijst + zoetzure kool en wortel
Denk 3 personen. Zeker als je er raita bij eet en iets ernaast.
Deze
Haha goeie pompoenstreak
Love pompoenrisotto. Ik ga dit weekend pompoensoep maken
Ravioli met paddestoelenroomsaus en salie
Pizza margherita met knoflooksaus om de korsten in te soppen
Havermoutpap met banaan en walnoten.
Curry als ontbijt of pap als avondeten, ik vind het allemaal lekker.