Couscous met geroosterde ui, biet en wortel met een yoghurt-fetasaus, peterselie en walnoten.
Spaghetti bolognese
Pizza taco
vegan shepherds pie: stoof van paddenstoelen (shiitake, oesterzwammen en kastanjechampignons) en jackfruit,
en daarbovenop aardappelpuree en dan in de oven!
vreps met vegakip, zwarte bonen, rauwkost en kneiterveel sriracha
OH EN KAAS
Meestal alleen kool! En lenteui er rauw bovenop
Flammkuchen. Ik heb een beetje een wintersportthema dankzij dit weer. Sauerkraut en kaiserschmarrn stonden afgelopen dagen al op het menu.
Plaatpizza met vegan tonijn (die van Garden Gourmet) en kappertjes
Roti besteld, zin in.
Pasta bolognese met een salade!
Niet echt een gerecht, maar mijn lievelingsding is om hem eerst in plakjes te snijden en dan te bakken met extra zout en gerookte paprikapoeder (doe ik sowieso altijd met deze), en dan eten met aardappeltjes in schil uit de oven, gegrilde paprika en kalamata olijven.
Oh en ze zijn ook chill op Mexicaanse tortas! Laatste keer had ik er geloof ik refried beans, die chorizo, avocado, tortillachips, salsa verde en salsa valentina op, was top
Bao met buikspek uit het boek amazing Asia. Vond het erg lekker. Maar miste wel een sausje, had zelf hoisin nu gepakt. Maar zou de volgende x de marinade inkoken. Strooisel van pinda erop was wel erg lekker.
Zelf ook komkommer en wortel toegevoegd wat er niet in stond.
Als toetje hadden we een cheesecake
Ik denk dat het een goede afwisseling is. Bij dit recept is het voor mijn gevoel niet lang, je kookt bijv eerst het spek af en erna gooi je het met alle ingrediënten in een pan voor een uur. Ik heb het erna dag later pas opgebakken en de groente gesneden…
Ook groente gerechten die je zo in elkaar zet. Maar andere duurt net wat langer. Dit is wel mijn eerste recept uit het boek! Voor mij is het enige gedoe die ingrediënten die ik niet in huis heb en nog wel speciaal naar toko moet (vind ik niet erg)
Pizzarette
Tomaten, wortel pastinaak soep uit de slowcooker met als toetje de koffie caramel brownies voor de challenge. Het is soms zo lekker om de hele dag in de keuken bezig te zijn.
Pindasoep!
Gourmet
Bij mamma klein beetje witte rijst met Pakoda kadhi:
Echt zo hemels lekkers is dit.