Ik heb een verspakket soep wortel sinaasappel gemaakt van de Appie, aanrader!
Ik had al jaren geen tomatensoep meer gemaakt en had er ineens zin in, dus dat. Tomaten, paprika en knoflook in de oven geroosterd, en met een broodje erbij gegeten
Vandaag een Pakistaans / Indiaas tentje geprobeerd.
Had laat is middag Paapri Chaat, pakoda en dahi balle besteld. Duurde 75 mn (!) dus is soort van avondeten geworden. Dahi balle zijn voor morgen. Was wel okay.
Meer dan een okĂ© beoordeling kan het ook niet zijnâŠdat is wel erg langâ:sweat_smile:
Ja na 45 mijn werd ik gebeld ja eten wordt over 15 mij gemaakt en dan pas bezorgd. Ik zo uhhh er stond 25-30 mij bezorgtijd. Zegt hij ja we hebben nooit bezorgers tussen 4 en 5. Dus ik werd geĂŻrriteerd van waarom zetten jullie dan het TB optie dan open? Dat is gewoon misleidend. Heb een slechte review mbt bezorgtijd achter gelaten.
Kreeg je nog korting? PfffâŠ
Nee helaas!
Ik heb laatst in Berlijn heel pittige noodles met linzen en paddestoelen gegeten, en ik denk er nog elke dag aan terug Dus dat ga ik vanavond maken. Nu al zin in.
Oeh, dat klinkt goed Zou je het recept hier willen delen?
â
@tessel die traybake met gnocchi en pompoen ga ik deze week ook maken, klinkt goed
Lasagne met vega gehakt
Koe loe Kai met witte rijst en kroepoek
frietjes met vegan vissticks, mayo, kimchi, avocado en tomaat
Chinees
Gister lasagne met citroenricotta, recept van the green kitchen. Was lekker!
Vanavond patat vermoed ik
Nope, uitgebreide borrelplank met de kaasjes van gister it is. En een biertje erbij.
Op avonden zoals deze vind ik het zo fijn om volwassen te zijn.
Ik had een groentestoof met polenta in de planning, maar ik ga een dikke vette kapsalon bestellen
Haha hier soortgelijk; ik wou eindelijk mn linzen+wortel stoof maken die al weken op de planning staat, maar in plaats daarvan worden over ±15 minuten mân Turkse pizza en kapsalon bezorgd, ik kon ook niet eens kiezen
Nou, wel even een disclaimer, ik heb geen recept gebruikt en ik ben 100% tatta. Dus dit doet waarschijnlijk echt totaal geen recht aan hoe het hoort. Als je het wel op de echte manier wilt doen moet je even googlen op âchonqing noodlesâ. Ik heb het in ieder geval zo gedaan voor 2 a 3 porties:
- Noodles maken (ik had udon noodles)
- 2 tenen knoflook + flink stuk gember fijnhakken, wokpan goed heet met beetje olie, paar minuutjes aanbakken
- Firm tofu en champignons (andere paddenstoel is denk ik lekkerder, shiitake ofzo) in kleine stukjes hakken en meebakken tot het een beetje droog is.
- 4 el crispy chili in olie en 1/2 el black bean garlic paste erbij, beetje sojasaus, five spice, en van die rode koreaanse peper waar ik de naam niet van weet haha.
- Bruine linzen uit blik erbij, alles voor een kwartiertje ofzo bakken
- Laagje paddestoelenbouillon in een diep bord, noodles erin, tofu/linzen mengseltje erop, verse koriander en lente-ui.
Ik miste zelf wel een beetje groente, iets van kool of paksoi is er lekker bij denk ik!
Hmmmm tatta of niet, dit klinkt echt lekker!
Edit: bedoel je gochujang trouwens?