Wat eet je vanavond #3

Geroosterde coquilles met pancetta op een puree van doperwten en mint en daarbij aardappelen uit de oven.

Nog nooit coquilles klaargemaakt dus als iemand tips heeft haha.

4 likes

Boter en een scheutje olie in de pan, goed heet (bruin) laten worden en de coquilles met niet te veel tegelijk in de pan. Om en om niet te lang zodat ze aan beide kanten een mooi bruin korstje hebben en glazig van binnen zijn. Heel makkelijk eigenlijk!

1 like

Lekker! Enige tip is vuur hoog en korter dan je denkt aanbakken beide kanten. Ze mogen best rauw zijn van binnen is juist lekker (mits je ze vers heb gekocht maar daar ga ik wel vanuit)

1 like

@Chicago @Frankie

Bedankt voor de tips! Ben benieuwd hoe het gaat smaken. :grin:

1 like

De pasta met pecorino en pistachenoten is mijn favoriet! Snel klaar en valt mee qua ingrediënten.

Ik heb Flavour in mijn kerstpakket gehad haha, dus daar ga ik vanavond weer iets uit maken. Ik heb de uien in misboter en de aubergine met groene kruiden al gemaakt hieruit, vet lekker!

3 likes

Thanks! Die ziet eruit alsof het ook op doordeweekse dagen prima te doen is :slightly_smiling_face:

1 like

Pastinaakdumplings in bouillon uit Plenty van Ottolenghi

Ik doe een rondje kookboek-koken deze week

Edit: wel lekker, niet wauw, zou het niet nog een keer maken

1 like

Top die zet ik ook op de shortlist :+1:
Ik heb hier in de kast ook nog Plenty staan, maar eerlijk gezegd weinig uit gemaakt, wat ik geprobeerd heb duurde me gewoon te lang ok te bereiden naar mijn smaak.

Weer eens tijd voor knoflooknoedelsss :heart:

17 likes

Kip tandoori pie

• De geroosterde druiven met buratta zijn mijn favoriete voorgerecht/kleine maaltijd. Zonder overdrijven in 10 minuten klaar (ff de druiven laten marineren van te voren, kan zelfs de hele nacht en dan ben je erna in 5 minuten klaar).

• de pasta met pistachenoten en pecorino is idd super simpel en snel, de pasta Norma ook qua werk alleen moet je ff op de oven wachten dan. Die met cherrytomaten moet lang opstaan maar is wel heel weinig werk buiten het laten sudderen. Die met kikkererwten is ook super lekker en makkelijk. Edit: de pasta met zeekraal niet te vergeten, die is net zo snel klaar als je pasta gaar is en die is echt fucking lekker.

• de rijst uit de oven met tomaat en die met feta en olijf zijn allebei amper werk en de oven doet alles (duurt dus wel ff, maar je kan andere dingen doen)

• de zoete aardappelpuree met salsa is echt nul werk want de oven doet alles.

• de kipsnitzel sticks zijn echt heel easy en zo klaar, de kokosvistick ook.

• de brunsli koekjes oid zijn echt hele lekkere kruidige brownie achtige koekjes en heb je binnen een half uur klaar (maar moeten wel ff in de ijskast, maar worth it)

Dit is zo’n beetje uit m’n hoofd maar er zijn er nog veel meer die zo klaar zijn. Als je vaak Otto kookt heb je z’n standaard ingrediënten na een tijdje allemaal wel in huis, vooral als je ff naar een toko en een Turkse supermarkt gaat (ook voor de verse kruiden veel goedkoper), meestal hoef ik echt maar 2-3 ingrediënten te kopen als ik iets uit Simpel maak.

12 likes

Pilav met paddestoelen uit het nieuwste Ottolenghi boek staat in de oven!

We koken ook veel uit Simpel! Mijn favorieten;

• Avocado tuinbonenpurree
  • Papardelle met rozenharissa
  • bulgur met aubergine en Griekse yoghurt
  • courgette doperwtensoep
  • burrata met geroosterde druiven
5 likes

Midden-Oosterse mac&cheese met za’atar pesto en krokante sjalotjes uit het nieuwe boek van Ottolenghi

15 likes

Oh wat een uitgebreide reactie en tips, dankjewel!! Turkse supermarkt hebben ze niet waar ik woon (niet in NL) maar wel andere buitenlandse winkels dus komt vast goed :+1:

1 like

Ha mijn boek zit nu vol met post-it’s van alle tips, dankjewel!

2 likes

Egg fried rice, broccoli met veel knoflook uit de oven en kip in teriyaki saus

4 likes

Is dat de bloemkool met kaas? Die eet ik altijd over macaroni heen als een soort betere Mac and cheese, echt zo lekker

Die burrata met druiven is echt zo zo heerlijk

2 likes

Oeh die ken ik nog niet, ik dacht dat je bloemkool cool probeerde uit te spreken haha

3 likes

Wat een terror vind ik dit altijd aan die recepten

3 likes