Wat eet je vanavond #3

Ja maar win je dan werkelijk wat aan tijd, het duurt nog steeds ellendig lang. Maar goed het is niet iedere dag excellent ah ovendag

2 likes

Ennnn was het het waard?

1 like

Jaa @Koda oliebollen! Hele dag. We ontbijten er vandaag nog net niet mee zeg maar.

1 like

Naast oliebollen en appelbeignets maakt mijn moeder altijd curry puffs! Pasteitjes met kip-aardappelcurry vulling, zo zo lekker.

En standaard kaasjes, olijven, kreeftensalade, andere delicatessenwinkelparels.

En dan voor het einde van de rit, als alle luxe niet meer te proeven is door de drank en andere hapjes: ritueel je gehemelte verbranden aan een flauwe Picolini.

3 likes

Hier doen we al een paar jaar allemaal hapjes/snacks ipv “echt” avondeten. Dit jaar:

Risolles
Gehaktballetjes in teriyaki saus
Filodeeg buideltjes met kip en vega/groente
Kipspiesjes met mango chutney
Sticky tofu in zoet-pittige saus
Indische pasteitjes
Kroket kentang
Lemper
Gyoza

En dan voor later:

Oliebollen
Appelflappen
Appelbeignets
Wafels

7 likes

Chicken biryani :heart_eyes:

1 like

Pulled pork tartelette met cranberrysaus

Geroosterde pompoensoep

Entrecote roast met wijnjus, hassleback potatoes en voor de ene helft hier geroosterde spruitjes met honing en voor mijzelf warme stoofperen

Chocolade-vanille pannacotta

2 likes

Pizzaaaa

3 likes

Aardappel tomaat tarte tatin uit, daar is ie weer, plenty van ottolenghi.

2 likes

Gelukkig want heb er net twee recepten op zitten die ik niet zo fantastisch vond 🥲

1 like

Wat leftoverhapjes van gisteren, zelfgemaakte gyoza en de buratta met druiven van otto. Zooooo lekker die buratta met druiven.

3 likes

Welke? Ik heb plenty gekregen voor kerst dus dan weet ik wat ik moet skippen haha

Ik heb uit flavour gekookt vandaag (ook gekregen voor kerst), de potato & gochujang braised eggs, was heel lekker! Met een simpele salade erbij

5 likes

pastinaakdumplings in bouillon (prima maar niet de moeite waard) en de groene pannenkoekjes maar denk dat ik ze op een andere manier had moeten veganizen! het precieze recept zal vast heel lekker zijn, er staat boven dat het hem veel complimenten heeft opgeleverd haha

2 likes

Thanks! Vond die pannenkoekjes lekker klinken maar ei vervangen in pannenkoeken is wel gewoon lastig ja

1 like

Oh die zijn een van m’n faves, heel lekker ja!

Ik ben echt zo’n basic ottolien inmiddels, eet bijna niks anders meer

2 likes

Ja ik ga hem er ook inhouden, echt heel chill. Als je Otto lekker vindt maar afwisseling wil is Vegarabia ook een aanrader trouwens!

2 likes

Ah Chill, ik heb voor kerst Azie van Meera Sodha gehad en die is ook Chill tot nu toe, had een hele lekkere curry met zoete aardappel en aubergine gemaakt dus hoop dat de andere recepten ook zo lekker zijn.

4 likes

Ik had aquafaba gebruikt, maar vergeten dat die al gezouten was dus het was veel te zout. Echt zonde maarja dat doe ik dus ook nooit meer zonder te checken

1 like

Hutspotttt🥰

3 likes

Oh daar ben ik ook nog benieuwd naar ja! Zijn veel mensen enthousiast over geloof ik.

@macchiato ah wat zonde ja! Wel zo’n ding wat je maar één keer fout doet haha

3 likes