een bedje van (haha) polenta met gebakken paddenstoelen, knoflook, ui, verse peterselie en geroosterde amandelen erop
Gebakken rijstvel-dumplings met oa spinazie, wortel en nepgehakt, met iets van een sojasaus-based dipsausje
Otto’s spicy mushroom lasagne staat op het vuur te pruttelen
Burritos met vega kip en paprika en guacamole erbij en ik ga proberen die lekkere saus van het Knorr wereldgerecht na te maken
Pizza
Ohhh ben heel benieuwd of die saus namaken lukt!
Same, verse van de Jumbo
Gister gekookt voor 4 man: vooraf ricepaper springrolls met komkommer, avocado, wortel en gemarineerde pittige biefstuk.
Hoofd gebakken rijst met groenten, kip in sinaasappelsaus en gefrituurde springrolls.
Nagerecht roomkaas/griekse yoghurt met mangopuree en bastogne bodem
Ik at een warme salade met oa pompoen, appel, pecannoten, cranberry, geitenkaas, veldsla. Was heel lekker! Geïnspireerd op dit recept: Winter apple & squash panzanella recipe | BBC Good Food
Best goed gelukt voor een eerste keer! Volgende keer zou ik iets minder uienpoeder doen, daar was ik iets te enthousiast mee geweest
Ik heb m gemaakt met creme fraiche, uienpoeder, knoflook poeder, gedroogde dille, gedroogde peterselie, citroensap, en peper en zout
Verhoudingen vind ik lastig te zeggen want ik houd wel van wat zuurder dus wat meer citroensap doorheen gedaan maar als je met een beetje begint van alles en tussendoor steeds proeft en nog wat toevoegt naar smaak komt ie heel erg in de buurt!
Pitabroodjes met kip (zelf gekruid), zelfgemaakte “knoflook”saus of iets in die richting en ijsbergsla.
gebakken aardappeltjes met vega burgers, tomaat, augurkjes, ketchup mayo en mosterd
Duuvelkesvleis met aardappelkroketten
Mijn favoriet
Spaghetti met de vega-ragù van Ottolenghi
Groene risotto (spinazie en doperwten) met garnalen
Zoete aardappelpuree met spruitjes, mosterd en witte kaas
Cannelloni gevuld met ricotta en spinazie in tomatensaus
Tabouleh met granaatappel en feta