Wat eet je vanavond #3

Vegetarische balletjes in een pittige soja/ketjapsaus met 5 spice met rijst en edamame.

3 likes

Tempeh in een saus van sambal en pindakaas, met rijst en sperziebonen erbij en koriander en bosui erover (uit Amazing Asia Vega)

4 likes

Ik had pizzaatjes gemaakt op een pitabroodje met pulled chicken bbq, rode ui, tomaat en cheddar. Vond het niet echt geslaagd helaas.

Heb je al veel dingen uit dit boek gekookt? En wat vind je er tot nu toe van?

Pasta pesto met kip en wat groenten.
Daarna heerlijke chai met cake rusk.

2 likes

Krieltjes uit de oven, kaasschnitzel en heul veul sperzieboontjes. Lekker makkelijk.

2 likes

Noedels met spitskool, ui en champignons, cadhewnoten, kokos, peterselie en lekker sausje met gember en soja enz

4 likes

Shakshuka Mexican style. Met maĆÆs, bonen, guacamole, feta en nachochips.

2 likes

Klinkt lekker! Heb je hier een recept voor?

Zeker!

4 likes

4, geloof ik? Maar tot nu toe allemaal geslaagd en er staan ook nog heel veel op de de lijst om te proberen! Ik vind het vooral fijn dat de ingrediƫntenlijsten niet super lang zijn, en de bereidingstijden ook niet. Daardoor is het ook geschikt voor doordeweeks, ik merk met andere kookboeken dat ik ze minder snel pak, omdat ik opzie tegen het werk :upside_down_face:

Wel ben ik gewend om in verhouding wat meer groente te eten maar dat zijn makkelijke toevoegingen om zelf te doen natuurlijk

1 like

Goed om te weten! Ik was bang dat er vooral veel gefrituurd moest worden (heb slechte ventilatie) maar het ziet er altijd zo lekker uit als ik naar haar insta kijk.

1 like

ovenschaal met aardappeltjes, kikkererwten, paprika en een mix van noten
en een knoflook-komkommer-yoghurt dip voor erbij

Kipstuckjes teriyaki style gemarineerd met paksoi en rijst

1 like

De preicarbonara van Jamie die @grace weleens heeft genoemd, ben benieuwd

2 likes

Tomatenrijst met feta en een Grieks ding van Garden Gourmet

1 like

Zalm uit de oven met roomboter, knoflook en citroen, en dan dat mengen met tagliatelle, broccoli, dille, peterselie en kappertjes. Mss zelfs Parmezaanse kaas erop om de Italianen even wakker te laten schrikken.

6 likes

Pannenkoeken

3 likes

Crispy sweet potato chipotle tacos. Maar mijn moeder bracht eerder verse masala aardappels en omdat die vers het allerlekkerst zijn eet ik nu dus een fusion maaltijd met die aardappels on the side.

5 likes
1 like