Wat eet je vanavond #3

Macaroni

1 like

Gemarineerde portobello met chimichurri en avocado :avocado: ben bang dat ik een bwetje te veel peper heb gebruikt, maar we zullen het zien!!!

17 likes

Zoetzure kip, sperziebonen, rijst en een zoet-pittig omelet

3 likes

Brood met vegan currywurst, mayo, curry en kerrie, en een kimchi-komkommersalade

3 likes

Zalm met pesto, met cherrytomaatjes en aardappels uit de oven

2 likes

Indonesische rijsttafel :heart_eyes:

4 likes

Stampot andijvie met rookworst en zilveruitjes, nog een laatste wintermaal voordat we hopelijk weer richting de lente gaan. En de rest van de week ook weer Vega.

2 likes

Stoofpot van aardappel, chorizo, gele paprika, rode ui en tomaatjes

1 like

oeh ik ben totaal geen fan van aardappels zoals in een AGV’tje, maar in een stoofpot klinkt lekker! heb je hier een recept van?

Noodles met szechuan olie, wortel, paprika en veel knoflook
Edit; vergeten dat er ook nog in soja gemarineerde tempeh bij gaat

4 likes

Haha dan zijn we met 2.
Voor 2 personen gebruik ik: 1 rode ui, 1 gele paprika, 150g pikante chorizo, een handje kerstomaten, 2 tenen knoflook, 250 ml groentebouillon en 200 ml tomatenpassata. De hoeveelheid krieltjes weeg ik eigenlijk nooit af, ik gok zo’n 300g? Maar je kunt er ook meer bij doen natuurlijk.

De ui en paprika snij ik in fijne reepjes en bak ik minstens 15 minuten aan in olijfolie. Qua kruiden voeg ik gedroogde tijm, gerookt paprikapoeder, een laurierblad en peper/zout toe. Dan voeg ik de chorizo in schijfjes en fijngesneden knoflook toe en laat het dan nog een paar minuten meebakken. Dan de kerstomaten en krieltjes in stukken erbij, de bouillon en de tomatenpassata. Garen voor ongv. 20min (of tot dat de krieltjes gaar zijn obviously), that’s it! Ik doe er zelf graag ook nog wat harissa bij, al is dat niet per se nodig. En achteraf wat peterselie erop!

2 likes

Tagliatelle met zelfgemaakte pesto & avocado :avocado:

3 likes

Aardappelpuree met magere jus, sperziebonen & Duitse biefstuk

Rucola stamppot met vega bratwurst

1 like

Niet echt fotogeniek maar bietenwraps met zelfgemaakte tzatziki, ijsbergsla en falafel.

6 likes

Falafel op turks brood en zoete aardappelfriet

1 like

Cynthia (Schultz, Miss Lipgloss) bejubelde dit recept ergens en in heb mij laten influencen

Het voldoet helaas niet aan de verwachtingen. Ik denk dat het lekkerder is met warme linzen.

Hele lekkere wok met udon noodles en zelfgemaakte pindasaus gegeten.

1 like

Krulfriet met paasnuggets :+1:

1 like