Noodles met szechuan olie, wortel, paprika en veel knoflook
Edit; vergeten dat er ook nog in soja gemarineerde tempeh bij gaat
Haha dan zijn we met 2.
Voor 2 personen gebruik ik: 1 rode ui, 1 gele paprika, 150g pikante chorizo, een handje kerstomaten, 2 tenen knoflook, 250 ml groentebouillon en 200 ml tomatenpassata. De hoeveelheid krieltjes weeg ik eigenlijk nooit af, ik gok zo’n 300g? Maar je kunt er ook meer bij doen natuurlijk.
De ui en paprika snij ik in fijne reepjes en bak ik minstens 15 minuten aan in olijfolie. Qua kruiden voeg ik gedroogde tijm, gerookt paprikapoeder, een laurierblad en peper/zout toe. Dan voeg ik de chorizo in schijfjes en fijngesneden knoflook toe en laat het dan nog een paar minuten meebakken. Dan de kerstomaten en krieltjes in stukken erbij, de bouillon en de tomatenpassata. Garen voor ongv. 20min (of tot dat de krieltjes gaar zijn obviously), that’s it! Ik doe er zelf graag ook nog wat harissa bij, al is dat niet per se nodig. En achteraf wat peterselie erop!
Tagliatelle met zelfgemaakte pesto & avocado
Aardappelpuree met magere jus, sperziebonen & Duitse biefstuk
Rucola stamppot met vega bratwurst
Falafel op turks brood en zoete aardappelfriet
Cynthia (Schultz, Miss Lipgloss) bejubelde dit recept ergens en in heb mij laten influencen…
Het voldoet helaas niet aan de verwachtingen. Ik denk dat het lekkerder is met warme linzen.
Hele lekkere wok met udon noodles en zelfgemaakte pindasaus gegeten.
Krulfriet met paasnuggets
Noodles met heel veel groente (zak Japanse wokgroenten met extra paksoi, champignons en groene asperges), teriyaki en pinda’s!
En doordat we zoveel groenten hadden neem ik de rest morgen mee als lunch met zilvervliesrijst
Heeeehhhh Sint die een andere salade dan geitenkaas bejubelt?!!!
Poké bowl met gemarineerde zalm, gegrilde paling en gefrituurde garnalen. En natuurlijk wakeme, mango en avocado. Helemaal wild. ZIN IN
Gisteravond: Ideaal voor huishoudens met vleesliefhebbers/vegetariërs: ik met tofu, hij met kippendijen
Vanavond kookt mijn vriend: aardappel anders met gorgonzola en spruitjes. Best lekker eigenlijk.
Quesedillas
Heb je daar een recept van? Klinkt heerlijk!
Risotto met paddenstoelen en truffel burrata
Truffel burrata
Scrambled harissa tofu en gegrilde groenten (broccoli, paprika en zoete aardappel) met za’atar en tahinyoghurtdressing.