Wat eet je vanavond #3

Ik ga ultraculinair doen met fire noodles, een restje zalm, paksoi en een eitje

3 likes

We knallen der ff een pizza in vandaag.

2 likes

Hahaha herkenbaar, al deed ik altijd champignons ipv tomaten erin haha. Lekker cheap ook (behalve de pijnboompitjes)

1 like

Vriend is enchiladas aan het maken!

1 like

Lasagne! Met o.a. vega gehakt, volkoren bladen en een bovenlaag van cottage cheese en mozzarella. Het is een probeersel dus ben benieuwd.

Oeh dat klinkt lekker! Heb je hier een recept van?

Ik heb niet een officieel recept, ik heb wat uit de losse pols gedaan:

Verwarm de oven voor op 180 graden. Om te zorgen dat je hartige taart een knapperige bodem krijgt, moet je het hartige taartdeeg eerst blind bakken: bekleed een ingevette springvorm met hartige taartdeeg (ik gebruikte gewoon die van Koopmans) en leg er bakpapier in en strooi een laag droge bonen of rijst op de bodem. Zet dit 20 min in de oven op 180 graden. Snijd ondertussen stuk aubergine, courgette, paprika en wat tomaatjes klein en bak dit met knoflook en ui. Doe er tomatenpuree en room bij (ik gebruikte zelf Oatly haverroom). Gooi er lekker veel Italiaanse kruiden bij en een beetje peper en zout. Rasp als laatste parmezaanse kaas door de saus. Haal de springvorm uit de oven en verwijder het bakpapier en de bonen/rijst. Schep de saus in de springvorm. Verdeel er reepjes of blokjes haloumi over en ik heb het verder 35 min afgebakken op 180 graden (maar iedere oven is anders dus ik zou dit goed in de gaten houden)

Was heel lekker!

1 like

Ah bedankt dat je het helemaal uit geschreven hebt! Ik ga het een keer proberen!

Rijstnoedels met een ingekookte varkensbouillon (eigenlijk bijna een saus), varkensvlees, reepjes komkommer/wortel en een spiegelei

2 likes

Dit ziet er superlekker uit! Kun je een beetje beschrijven hoe je het gemaakt hebt?

Klinkt heel goed, dankjewel!

1 like

Chinees besteld; vooraf kippensoep & gebakken rund dim sum en met iedereen delen tjap tjoy, babi pangang, koe lo kai en ossenhaas in zwarte bonensaus met bami :drooling_face: :dumpling:

3 likes

Groentesoep met stokbrood en aioli en erbij vega balletjes (waren veel te groot om in de soep te doen, haha)

@Crystalfire Op zn tijd zo lekker, wij hebben het donderdag ook weer eens gegeten!

2 likes

Tomaten-linzensoep, leftovers (kabsa van gisteren, en nog wat gevulde druivenbladeren) en fattoush.

4 likes

Franse uiensoep volgens het recept van Tieghan Gerard (Half Baked Harvest) met daarbij stokbrood kruidenboter met geraspte kaas ertussen :drooling_face:

6 likes

Nachos! Met refried chipotle beans, paprika met oa kaneel en koriander, haver fraiche, verse guac en jalapeños :ok_hand:t2:

5 likes

Orzo met courgette, erwtjes, champignons en citroen. Beetje te nat maar qua smaak wel lekker!

2 likes

Gisteren pasta met raapstelen en pesto.
Vandaag kleine wraps (gordita’s) met kip, paprika en texmex geraspte kaas mix.

Uiteraard de vraag: welk recept heb je gebruikt? Bij mij valt altijd alles uit elkaar.

Ik ga deze maken vanavond

5 likes