Wat eet je vanavond #3

Dit wil ik :drooling_face:

1 like

Tteokbokki! Koreaanse rice cakes in pittige saus, met kool erdoor en gyozas met dipsausje on the side

8 likes

Sushi
Als m’n bestelling ooit nog komt
1,5 uur and counting…

2 likes

Inmiddels gearriveerd en nog over voor lunch want uiteraard te veel besteld

1 like

Huisgenoot had zelf pizzadeeg gemaakt, dus dat! Met champignons, ham, en kaas. Was heerlijk

3 likes

Een simpele gele curry met kip, restjes groenten (rode ui, courgette, lente-ui, halve rode peper en veldsla) + rijst.

Wraps met krokante kip, tomatensalsa, quac, jalapeƱos en kaaaaaas

1 like

Falafelwraps met guacamole, feta, wortel en witte kool

1 like

Vandaag een budget borrel, omdat er wat foute producten hadden gevonden die we wilden testen. Aanschouw deze parel:

afbeelding

3 likes

Omg ze hebben kookboeken?? Mijn vriend is superfan van hun show. Bedankt voor deze cadeautip!

Voorgerecht: scampi in knoflookboteraus en spinazie
Hoofdgerecht: lamschouder met gebakken krieltjes en een citrusvruchtensalade
Dessert: een bosvruchtencake met vanille-ijs

10 likes

Stokbroodje met allemaal dips en wat snackjes. Heerlijk de hele avond eten

Polenta en een stoofpotje van jackfruit, beluga linzen, kastanjes en tofu worstjes.

5 likes

Heb je hier een recept van? Lijkt me lekker!

Asperges van m’n allerlievelingsrestaurant :blush:
Screenshot_20210425-112343

11 likes

Geen echt recept, ik doe het niet altijd precies hetzelfde. Maar de polenta kook ik met havermelk, olijfolie en groentebouillon. Het stoofpotje met worcestershiresaus (vegan versie), ui, knoflook, en allerlei kruiden om het echt hartig te maken, gerookte paprika, zwarte peper, tomatenpuree en dan lang laten stoven zodat de smaken goed intrekken en alles zacht wordt. Je kan ook recepten van stoofvlees opzoeken en die ingrediƫnten gebruiken!

3 likes

Eerst Koken: Baingan Bharta - het Indiase zusje van baba ganoush

Ik ga dit maken en dan met rijst erbij. Ben benieuwd. Ik vind aubergine altijd zo’n lastige groente om echt leuke en lekkere recepten mee te verzinnen. Waarom ik er dan twee heb gekocht is mij dan ook een raadsel.

3 likes

Aubergine is denk ik juist 1 van mijn lievelingsgroente! Wat makkelijke inspo voor de toekomst:

Maak ik allemaal regelmatig.
Toevallig heb ik op jouw recept vandaag van de week een vergelijkbare variant gemaakt maar dan met meer kruiden, ook lekker (had alleen de gember fijner kunnen snijden).

Deze is trouwens ook lekker, maar wel met halloumi en twijfel of je niet eerder vegan eet:

10 likes

Wat veel opties! Thanks, ga ze allemaal opslaan en binnenkort uitproberen. :star_struck:

1 like