Wat eet je vanavond #3

Corn tortillas met vega nuggets, sla, tomaat en perzik/chili chutney.

2 likes

volkoren wraps met falafel/ gebakken champignons met uit en tomaat/sla/komkommer

1 like

Met nasi Kuning, sambal goreng telor (met boontjes) en een zak cassave kroepoek

5 likes

Soft tacos met zwarte refried beans, chipotle tofu scramble, mais, wilde spinazie, jalapeƱo en limoen

9 likes

Oeh heb je een recept van de chipotle tofu scramble? Klinkt als iets dat mijn vriend heeeel lekker zou vinden

Ja heel simpel! Blok tofu uitknijpen/persen en verkruimelen in een koekenpan met een beetje olie, chipotle in adobosaus klein snijden en erdoor met wat van de saus, wat agavesiroop en ik heb ook een beetje kookvocht van de zwarte bonen gedaan, en verder kruiden met zout, paprikapoeder, korianderpoeder en tijm. En dan gewoon even bakken tot het er lekker uitziet haha

1 like

Oeh super, hij is namelijk helemaal fan van die chipotle in adobosaus haha dus denk dat hij hier wel blij van wordt! Thanks voor het delen :relaxed:

2 likes

Een OekraĆÆense bietensalade met, ik durf het bijna niet te zeggen, een halve pot mayo. nee grapje, een eetlepel mayonaise

2 likes

Ik droomde laatst dat ik meedeed aan Masterchef en dat de opdracht was om een lasagne te maken met originele smaken. Ik koos voor pompoen-spinazie— ja superorigineel natuurlijk :face_with_raised_eyebrow: Maar wel lekker dus heb ik vandaag m’n droom maar uit laten komen! Ik heb ongeveer dit recept gebruikt maar wel blauwe kaas ipv parmezaan: Roast pumpkin & spinach lasagne recipe | BBC Good Food.

6 likes

Bowl met bloemkoolrijst, vega kip, rode ui, feta, olijven, gegrilde paprika & aubergine en een yoghurt-knoflooksaus

1 like

Ik eet vandaag: Rijst met kabeljauw en chipotlesaus (advertorial) #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1195122

Ben benieuwd

1 like

Ik eet vanavond gnocchi uit de oven met zalm en spinazie:

4 likes

Aardappel rendang met sojabonen en zuur.

4 likes

Oeh heb je hier een goed recept van?

Pulled jackfruit uit de slowcooker met fried rice.

3 likes

Ja! Ik schrijf het zo even voor je uit.

Here you go.
Lijkt veel werk, maar als je de boemboe invriest is het echt zo gepiept.
Staat in de samenvatting, want het is een beetje lang geworden.

Samenvatting

Voor de boemboe.
Ik maak meestal een grote prak en vries dat in in een ijsblokjes tray.
Dan heb je altijd wat op voorraad. Dit is ongeveer de mix die ik voor 1 gerecht gebruik.

5 sjalotjes
6 teentjes knoflook
1 theelepel laos
1 theelepel djahe
1 theelepel koenjit
1 theelepel zout
4 blaadjes djeroek poeroet
beetje versgemalen peper
1/2 theelepel nootmuskaat
2 theelepels gula djawa of bruine suiker
5 geroosterde kemiri nootjes
8 rawit pepertjes ( meer of minder naar smaak)
1 grote tomaat
1 theelepel tamarinde

Alles fijnmalen/stampen/blenderen tot een dikke pasta.

Overige ingrediƫnten:

Aardappels, vastkokend
1 blik kokosmelk of 300gr santen
2 blikken water (of ong. een halve liter)
3 stengels sereh
Een paar blaadjes djeroek poeroet
Een paar hele pepers
2 Maggie blokjes
Een handje geraspte kokos (optioneel)

Aardappels schillen en half voorkoken in een laag water met twee Maggie blokjes.
De boemboe in een paar theelepels olie aanfruiten tot het lekker sterk ruikt. Aardappel erbij en op hoog vuur even goed rond bakken.
Een blik kokosmelk + zo’n zelfde blik aan water (of tot alles onder staat).
3 strengen gekneusde sereh, djoeroek en de hele pepers erbij.
Heel zachtjes laten stoven zonder deksel tot het vocht volledig is verdampt. Op het laatst de sojabonen erdoor, of apart serveren. Ik vind het lekker om er een handje gedroogde kokos overheen te gooien.

Voor het zuurgoed meng ik 1 deel witte wijnazijn met 1 deel water, een theelepel suiker, een beetje zout en peper, en paar bolletjes piment en een fijn gesneden pepertje. Even aan de kook brengen en over je gesneden komkommer (of andere groente) gieten. Laten afkoelen en bij voorkeur 24 uur in de koelkast zetten.

7 likes

Ragu met lamsgehakt en aubergine, met volkoren pasta

4 likes

Vega schnitzel, oven friet en salade met tomaat, ui en komkommer

Zalm teriyaki met woknoodles, prei, broccoli en rode ui.

2 likes

Ravioli met blauwe kaas en walnootsaus