Wat eet je vanavond #3

Ik heb dit dus nog nooit gegeten. Kruid je de capucijners en spekjes nog? Of gewoon zo uit blik? Ik wil het ook proberen. En dan alles door elkaar mengen met stroop?

Oh je mist wat hoor! Capucijners doe ik alleen wat zout over, dit zijn vegan spekjes van de ap en die bak ik altijd met een beetje liquid smoke en zout. Aardappels ook zout natuurlijk, en verder niks behalve stroop inderdaad! Goed lang gebakken ui en zilveruitjes zijn wel essentieel

2 likes

Je had laatst ook hun bloemkool tikka masala gemaakt toch? Was die lekker? Ik heb een bloemkool liggen waar ik iets mee moet verzinnen.

Danku! Ik ga het een kans geven.

1 like

Hey nice die staat op mijn lijstje voor deze week twin!

1 like

Lekker meid :handshake:

1 like

Lasagne met zalm en spinazie, tomaten en mascarpone

2 likes

Pannenkoeken :heart:

3 likes

Koreaanse hartige pannenkoeken met champignons en lente-ui in het beslag, met gochujang-nepgehakt

8 likes

Chili sin carne, met kidneybonen, mais, paprika’s, kaas, koriander, creme fraiche en tortilla chips.

1 like

Heel laat antwoord maar die vond ik ook echt vies! Smaakte heel muf.

1 like

Asperges, heerlijk.

1 like

Ik ga deze taco’s vanavond proberen te maken! Bak je de spinazie en maïs nog of niet? En ik heb die chipotle in adobosaus van la morena gekocht, gebruik je dan 1 zo’n blikje op een blok tofu?

1 like

Risotto met spruitjes, doperwten, citroen en camembert (moest volgens het recept eigenlijk Parmezaanse kaas zijn maar de camembert moet op dus hopelijk is het wat).

2 likes

Ik had zoals gewoonlijk weer veel te veel ingeslagen voor het pizzaretten (gisteren), dus vanavond eten we plaatpizza 🥸

3 likes

Oh vet leuk!! Mais heb ik toen niet gebakken maar zou je mee kunnen bakken met de tofu, en spinazie deed ik ook rauw maar once again persoonlijke voorkeur denk ik! Zo’n heel blikje op één blok tofu is wel veel, ik vis er meestal één zo’n peper uit die ik in stukjes snijd en wat van de saus, dan even proeven en eventueel nog wat meer. Eet smakelijk alvast :blush:

1 like

Aardappelen met gehakt en stoofpeertjes

1 like

Lekker Hollands: gebakken aardappels, bloemkool en een kaasburger.

Bloemkool met za’ater, tahini dressing en bulgur. Geïnspireerd door dit recept:

Caesar salade met courgette, paprika, Parmezaanse kaas en krokante kip