Wat eet je vanavond #4

Hartige zoeteaardappelcake, rijst en sperziebonen met een yoghurtsausje

3 likes

Rode bieten salade met worst. Oekraïnsche recept

2 likes

Pasta met salsa verde en verse tomaatjes (eenpansgerecht want camping)

3 likes

Rigatoni met tomaat, verse venkel en vegan venkelworst (van beyond gehakt)

4 likes

Risotto met gegrilde paprika en burrata

2 likes

Quesadilla’s met boerenkool en chipotle

4 likes

Heb je hier een recept van?

1 like

Pastasalade met zalm, ei, komkommer, tomaat en augurkjes

Deze auberginecurry met kokosrijst en massala aardappelen.

5 likes
3 likes

Het is de ‘vegetarische bobotie’ van Koken met Karin. Staat online maar wel achter een betaalmuur dus hierbij een foto van mijn geprinte recept:

edit: shit weet niet waarom die verticaal verschijnt :expressionless:

Het is heel erg lekker!!

5 likes

Tweede dag chinees, nu is het wel op

1 like

Rijst met cajunkruiden, zwarte knoflook, normale knoflook, tering veel ui, kastanjes en verse kruiden

@ottlenghi uiteraard

2 likes

Mac and cheese met pompoen

3 likes

Lang geleden dat ik hier gepost heb! Ga ik weer wat vaker proberen doen.

Gisteren: Veggie hotdogs op broodjes met rucola, aioli en komkommer

Vandaag: couscoussalade met gerookte makreel, gekookte eieren, komkommer, olijf, restje wortel, daslook en een vinaigrette

2 likes

Klinkt goed, dankjewel!

2 likes

Dit klinkt lekker! Het lijkt ook wel wat op een vegetarisch gehaktbrood maken. Binnenkort maar eens uitproberen.

1 like

Klinkt goed!! Begrijp ik het goed dat je de venkelworst zelf maakt en zo ja, heb je daar een recept van?

2 likes

Klopt! Of nou ja, het is gekruid als venkelworst maar omdat je 'm in de pasta toch verkruimelt doe ik niet de moeite om er echt een worst van te maken haha. Ik had nu van dat beyond gehakt gebruikt, en vorige keer de worsten van beyond. Het kruiden ging makkelijker met het gehakt maar qua textuur vond ik de (verkruimelde) worsten beter, daarmee kan je het iets harder aanbakken voor een beetje een korstje op sommige stukjes.

Qua kruiden uiteraard venkelzaad (denk dat ik misschien 2tl ofzo gebruik, evt een klein beetje vijzelen, ik vind het zelf lekker als er ook genoeg hele zaadjes inzitten), zout, peper, klein beetje chilivlokken (optioneel), knoflookpoeder (optioneel, anders gewoon extra knoflook door de pasta).

Als je gehakt gebruikt, alles er gewoon doorheen kneden en dan rullen. Voor de worst vind ik het het makkelijkst om ze eerst in plakjes te snijden, de plakjes dan een beetje te verkruimelen met m’n handen, en daar de kruiden dan zo goed en zo kwaad als het gaat een beetje in te duwen. Vaak gaat er ook een klein beetje witte wijn door, maar omdat ik het toch alleen gebruik voor pasta gooi ik de wijn gewoon door de saus. Met de worst vind ik het lekker om even apart aan te bakken, uit de pan te halen en op het eind weer door de saus te doen, met het gehakt wordt het meer een soort ragù en dan heeft die stap niet echt meerwaarde.

6 likes

Dankjewel voor je uitgebreide uitleg, ik ga het snel een keer proberen!

2 likes