Mangosalade met kikkererwten en bloemkool
Klinkt misschien als een rare combi maar is heel lekker en uiteraard Otto
Mangosalade met kikkererwten en bloemkool
Klinkt misschien als een rare combi maar is heel lekker en uiteraard Otto
Voor: gazpacho met watermeloen en zelfgemaakte z’atar foccacia
Hoofd: paella met gemixte paddestoelen
Na: saffraan rijstcustard met gepocheerde rabarber.
Spaans etentje voor mijn opa en oma die tijdens mijn vakantie op de kat hebben gepast(en elke dag selfies stuurde )
Lamsstoofvlees met rode wijn, aardappels en gewokte broccolini met knoflook en citroen
Pasta met spinaziepesto en gegrilde aubergine. De komende dagen kan ik er van lunchen op werk!
Edit: dit was echt heel lekker! Ik had de pulled chicken wel op een andere manier met bbq-saus uit een potje gemaakt, maar was echt top
met rijstnoedels
Daging smoor met zoetzure komkommer en rijst
Pastasalade met tonijn
Zoervleis, aardappelkroketten en asperges
Torta (broodje) met refried beans, avocado, krokante nepkip, salsa verde, salsa valentina en tajin
Een simpele spaghetti al pomodoro maar met truffel burrata .
Yes, die.
Met de bodem of de topping van aardappel? en heb jij een favoriet in ras van de aardappel?
Klinkt goed! Nu ben ik wel heel benieuwd waar jij je aardappelen dan koopt?
Oeh welk recept gebruik jij voor zoervleis?
Ik gebruik dit recept. Alleen doe ik het in de slowcooker, maar principe blijft hetzelfde alleen hoef je dan enkel het vlees aan te bakken en daarna alles in de slowcooker te gooien.
1 kg riblappen of stooflappen
2 uien
3 laurierblaadjes
8 jeneverbessen
6 kruidnagels
2 tl speculaaskruiden
100 ml azijn
100 ml water
4 el appelstroop
3 a 4 plakken ontbijtkoek
2 eetlepels bruine basterdsuiker
(Room)boter om in te bakken
peper en zout
Vlees in blokjes snijden (mag redelijk grof), kruiden met peper en zout en kort aanbakken in wat boter tot het een kleurtje krijgt. Hoeft echter nog niet gaar te zijn.
Vervolgens het vlees uit de pan scheppen en uit laten lekker op een stuk dik keukenpapier.
Uien in ringen snijden en glazig bakken in dezelfde pan als het vlees. Daarna de azijn, het water, appelstroop en basterdsuiker erbij en doorroeren tot de stroop is opgelost.
Vlees terug erbij samen met de laurierblaadjes, kruidnagels, jeneverbessen en verkruimelde ontbijtkoek en alles op laag vuur (zonder deksel) zo,n 2 uur zachtjes laten pruttelen tot het vlees gaar is.
Tussendoor wel af en toe omscheppen zodat het vlees onder de saus blijft en niet droog ligt.
*Mocht je het te zuur of juist te zoet vinden kun je nog wat extra azijn of stroop toevoegen
*Mocht de saus te dun zijn, dan kan deze worden ingedikt met wat extra ontbijtkoek.
Ik ga vanavond ook weer voor gnocchi. Vorige week dit recept gemaakt en het was een groot succes dus hij gaat vanavond in de herhaling:
Lekker, makkelijk en geen pannen om af te wassen. Ideaal.
Heb wel meer van die pesto gebruikt en 1 courgette ingewisseld voor een rode paprika. Heb ook nog burrata dus die gaat er vanavond ook bij.
Couscous met chorizo, broccoli en tomaat in tomatensaus
Je traybake heeft me geinspireerd! Heb alleen deze gemaakt
Spätzle mit Rahm Geschnetzeltes