Vega shoarma op een pita
Ik ook
Vega bolognese van je raad het nooit maar Otto
Ga jij ooit weleens vreemd bij een andere chef?
Iedere keer als ik het eet denk ik: waarom eten mensen nog shoarma van vlees??? Het smaakt gewoon hetzelfde en is qua structuur zelfs nog beter.
Hahah ja bij Meera Sodha geregeld en ook eet ik gewoon zonder recepten vaak
Alleen zijn die porties altijd zo klein. Vul zo’n bakje gewoon
Deze pasta, voor het eerst dus ben benieuwd
Rijst met paksoi en crispy tofu met zoet-pittige gochujang-saus
Mangocurry met rijst
Texaanse chili, dus zonder bonen maar met bier, cacaopoeder en whiskey
Gnocchi met spinazie en zongedroogde tomaten
Weer een campingmaaltje, focaccia met verse tomaatjes en ingelegde artisjok, en bosbessen toe
Wij eten altijd gewoon 1 zo’n hele bak pp
Ik maak shoarma van tempeh. Heb een keer een grote pot kruidenmix gemaakt dus is supermakkelijk, in reepjes snijden, laten marineren en bakken.
Vind de structuur best realistisch.
De aubergine fesenjan
Ja, heel simpel!
Tofu even goed droogpersen, dan in plakken snijden van een halve centimeter ofzo. Papje maken van broodkruim met een beetje (plantaardige) melk, peper, zout en evt ui- en knoflookpoeder (voor non-vegan kan je hier vast ei voor gebruiken). Plakken tofu door de bloem of maïzena halen, dan door het papje, en dan nog een keer bloem/maïzena, en krokant bakken in een laagje olie.
Voor de saus een teentje knoflook fijnsnijden en even aanbakken in olie, een paar theelepels gochujang (afhankelijk van hoe pittig je het wil), paar eetlepels ketchup, wat agavesiroop (of honing), klein scheutje (rijst)azijn en een beetje zout erbij en verhitten tot het een beetje gaat bubbelen. Ik vind het het lekkerst om de saus pas bij het opdienen over de tofu te doen, dan blijft het lekker krokant.
Ja ik ook, maar vind die van de jumbo huismerk nog steeds best weinig. Is schijnbaar 175 gram maar ik kan het echt in m’n holle kies stoppen
Surinaamse bami met een salade van avocado, radijs, lenteui, cherry tomaatjes en komkommer. Verder nog kroepoek, atjar tjampoer en satésaus.
Wat voor gerechten maken jullie verder waar je trassi voor gebruikt?
Kimchi pizza