Wat eet je vanavond #4

@BiloxiParish ik wil dit weekend de Chinese tomatensoep maken die je hebt gedeeld, alleen wat voor gember gebruik je? Ik heb nu een potje stemgemer want dacht sap plus bolletjes gember maar zit toch wat te twijfelen of ik niet verse moet gebruiken.

Nee ik zou wel echt voor verse gember gaan. Denk dat stemgember niet dezelfde smaak afgeeft en het te zoet wordt. Voor het op smaak brengen zou je op het laatst ipv gembersiroop wel het sap van de stemgember kunnen gebruiken, al smaakt dat wel anders dan gembersiroop dus dan wordt de smaak wellicht wel anders

1 like

Poolse soep met aardappelmajoraanbrood en een zuurkoolsalade.

@BiloxiParish dankjewel dan ruil ik het even om.

4 likes

Gisteren chili met ancho- en pasilla de Oaxaca-pepers, vanavond gebakken gnocchi met rode pesto, geroosterde tomaatjes en courgettelinten

6 likes

Pizza met vega bqq stukjes, geroosterde ananas, kaas, gepekelde rode ui en een dressing van gefermenteerde knoflook honing.

Hele fancy pizza HawaĂŻ haha.

8 likes

Orzo met gegrilde paprika-tomatensaus, mascarpone en broodkruim

2 likes

Shepherd’s pie met champignons en linzen.

Vergeten foto te maken :frowning:

1 like

Chinese tomatensoep

12 likes

Andijviestamppot met spekjes. Mn all time favorite uit m’n jeugd.

3 likes

Was het nog gelukt met de gember?

1 like

Ja is gelukt! Ik had nog een stuk verse gember zag ik dus heb daar plakjes van gesneden en heb sap van de stemgember gebruikt. Ik zag wat zoete recepten waar je stemgember voor kan gebruiken dus zal die binnenkort uitproberen.

Ik vond het een lekker soep!

1 like

Ja stemgember kan in best veel dingen. En je kunt het zelfs zo eten maar dat zou ik persoonlijk afraden haha. Echt een nare structuur.
Maar mocht je nog inspiratie nodig hebben qua recepten. Ik maak vaak deze ermee:

En

Blij om te horen dat je de soep lekker vond trouwens!

3 likes

https://vm.tiktok.com/ZMYMkcrmF/

Deze high protein butter chicken. ( was heerlie de peerlie)

1 like

Paprikasoep met brood

2 likes

Zelfgemaakte mcRib

2 likes

Ik heb geprobeerd om een stamppot van een ah verspakket na te maken. Spruitjes, aardappel, pastinaak en wortel met een zelfgemaakte kerrie mayonaise. Erbij fijngesneden opgebakken sjalotjes met appelstukjes en tijm en dan nog geroosterde pinda’s

6 likes

Noedels met pompoen, courgette en misoroomsaus. Was niet zo bedacht maar plannen veranderden en was verrassend genoeg zeer lekker!

5 likes

Lauwwarme soba noodles met dipsausje en lenteui en wat kimchi ernaast

3 likes

Bifteki met Griekse salade en gepofte aardappel.

5 likes

Het is Super Bowl tijd vanavond. Ik ga spicy bbq bloemkool roosjes, friet en een zure room uien dip klaarmaken. Ben benieuwd waar de jongens mee komen haha.

7 likes