Wat eet je vanavond #4

Ik gebruik het alleen als ik nasi maak eigenlijk.

Ik eet pizza vanavond, zo’n afbakding maar dan wel een verse.

3 likes

Is lowkey m’n fave. Ik eet dat ook echt smerig door alles door elkaar te husselen (eet er zelf vaak dan (vega) schnitzel bij waar ik de aardappel-doperwtbrei overheen smeer, ja sorry echt.) en dan mix ik er ook nog ketchup doorheen.

Soms wil ik gewoon alvast eten alsof ik een kunstgebit heb.

3 likes

Pizza pollo

Lekker makkelijk, en gewoon vies lekker

Dat klinkt echt heerlijk! Zelfgemaakt?

Ja alles behalve de bodem! :smile:

Haha begrijpelijk. Wat doe je er verder nog op behalve kimchi?

2 likes

Curry met rijst, van een verspakket

Een saus van tomaten, gochujang, knoflook, suiker en sojasaus en gesneden kimchi. Als topping buffel mozzarella en gochujaru.

3 likes

Ik heb eindelijk kombu gekocht dus ramen met zelfgemaakte bouillon, shiitake, paksoi, babymais en lenteui-chili olie

@Marquez ik gebruik trassi vaak voor sambal goreng boontjes/kool en sajoer lodeh

5 likes

Traybake met o.a. aardappelpartjes, krokante kip, paprika en tomaat

1 like

Aubergine larb met crispy sjalot/pinda-salade en kleefrijst (van Meera Sodha uit East)

6 likes

Deze is lekker! Veel smaak en de zoetige rijst is een goede tegenhanger.

Ik vind East een beetje wisselend. Sommige gerechten vallen een beetje tegen terwijl andere echt ‘wow’ zijn. De istoo en de katsu curry bijv vond ik een beetje mwah, hadden te weinig smaak of zo. Kanttekening dat ik nog niet zo heel veel eruit gemaakt heb. (Volgens mij kookt @Lemongrab er ook veel uit?)

Wat ik sowieso heel leuk vind aan Meera Sodha is dat ze echt haar eigen vega(n) variant maakt op bestaande gerechten en geen rare fusion-dingen doet. Ze vertelt ook kort iets over de herkomst van elk gerecht.

Zelf twijfelde ik over Fresh India (edit: bedoel Made in India) of East, ik ben dol op Indiaas maar dacht, laat ik m’n blikveld eens verbreden. En dat was een goede keus want die andere Aziatische keukens zijn ook heerlijk. Bijv de Taiwanese bao bun die erin staat :yum: En ik wil ook heel graag de soy eggs maken en gyoza en wontons.

6 likes

Welk boek heb je van haar? Uit made in India zijn de volgende recepten aanraders

Aubergine curry met cherrytomaatjes
Eenvoudige gekruide voorjaarskool
Geroosterde bloemkool met komijn, geelwortel en citroen
Chapati’s
Vurige knoflook chilichutney (vijzelen duurt wel even)
Kokoskaramel
Sanjay’s gekruide hete chocolademelk
De volmaakte massala chai
Bateta nu shaak (aardappel curry uit gujarat)
Alledaagse dahl
Junjaro (curry van kidneybonen)
Jyotis pindasoep (wel een klusje om die pinda’s te vijzelen)
Sperziebonen met mosterdzaad en gember

De verse spinazie en panir vond ik de smaak lekker van, maar mijn panir was hartstikke mislukt. Dat was lastiger dan verwacht. De geroosterde bloemkool was bij mij niet heel knapperig geworden maar dat ligt denk ik aan mijn oven.

Haar manier van rijst maken is ook lekker maar vind ik zelf vaak te veel gedoe. Haar jeerarijst met gekaramiliseerde uien is wel een aanrader.

De rest van de recepten hierboven zijn echt super snel te maken en erg lekker! Voor de chapati’s gebruik je het beste een pannenkoeken pan. Ze heeft een handig filmpje op YouTube staan

Ik gebruik zelf trouwens altijd zonnebloemolie.

3 likes

Grappig wel, ik heb ook het boek en je noemt precies de gerechten op die ik niet heb gemaakt terwijl ik inmiddels er al veel heb gemaakt haha.

Ik vind het hele boek een aanrader, t enige wat me tot nu toe tegen valt was de aardappel curry.

En echt, iedereen aan de bieten samosa’s. Heb er gelijk trek in nu.

1 like

Oehh nu ik die lijst gerechten zie wil ik dat boek toch ook wel :yum::yum:

3 likes

Ha wat grappig! Dit zijn wel de meest goedkope gerechten uit haar boek denk ik. Ik selecteer eigenlijk altijd ook al op de prijs van de producten. En ik heb eigenlijk van deze dingen alles standaard in huis. Is dat ook waar jij je gerechten op hebt gekozen, wat je in huis hebt?

@anon53137221 zeker kopen, krijg je geen spijt van :grin: Volgens mij is er zelfs net een nieuwe druk geweest.

1 like

Haha ja vind haar gerechten ook vrij cheap! Heb meestal ook veel al in huis. Ik baseer het altijd op mijn Lidl toogoodtogo box qua groente. Nu momenteel van de groente uit mijn moestuin, vandaag de geroosterde bloemkool gemaakt toevallig!
De eiercurry zorg ik altijd dat ik alle ingrediënten thuis heb (kokosmelk, rest heb ik altijd wel haha) zodat ik die altijd kan maken. Echt mega lekker gerecht is dat ook!
Bij dit boek heb ik ook allemaal wijzertjes erin met wat ik al gemaakt heb en wat ik nog wil maken.

Oja ik heb wel ook veel vlees gerechten al gemaakt, bijna alle kip gerechten heb ik al gehad! Haar moeders kip (geloof dat hij zo heet) vond ik het lekkerste.

1 like

Lasagne. Had nog bolognese in de vriezer, beetje bechamelsaus gemaakt :pinched_fingers:t2: :pinched_fingers:t2: :pinched_fingers:t2:

2 likes

Ragu Bolognese met verse tagliatelle

5 likes

Bieten-fetastrudel

@DrWrenKingston oh ja die eiercurry vind ik ook lekker! Ik wil binnenkort de kip met vijgen maken. Nu de chapati’s lukken ga ik oefenen met paratha’s

3 likes