Vivera heeft nu vega runderreepjes en die wilde ik uittesten dus ik ga khoresj bademjan (Perzische auberginestoof) maken en een poging doen tot tahdig (Perzische rijst met knapperige korst) uit de rijstkoker
Review graag! Hoor al wat positieve verhalen, dus ben benieuwd.
Zal ik doen! Toevallig ook gehoord of mensen ze mee laten stoven met dingen of juist aan het einde toevoegen?
Gemarineerde speklap van de barbecue, komkommer zoetzuur, sajoer boontjes en rijst.
Ik wil ook heel graag een keer mangonada/chamango maken, daar zit ook nog chamoy bij, lijkt me megalekker
Ik moet nog even oefenen met de tahdig, hij was qua kleur wel echt mooi maar de korst kwam niet vanzelf los ): volgende keer meer olie denk ik. Was wel heel lekker en die biefreepjes waren goed ook @Bunnyslippers , had ze eerst even aangebakken, toen uit de pan en aan het einde er weer doorheen, denk dat ze van echt meestoven te sponzig zouden worden. Maar qua smaak echt wel goed!
Ohh met paletas lijkt me ook nice ja! Die mango klinkt wel echt als een droom Ik kan zo gelukkig worden van echt echt goede mango’s maar zo perfect gebeurt echt niet vaak
Hamburgers met zelfgemaakte brioche broodjes. Hoop ik. Ze gaan zo de oven in.
Gisteren gevulde paprika’s met pasta (paprika gevuld met een vega pittige saus, pesto-ricotta mengseltje en mozzarella erop) en vandaag pasta met de restjes saus en wat mozzarella
Oeh die gevulde paprika klinkt heel lekker. Heb je een recept gebruikt?
Ik heb deze ooit als basis gepakt, alleen dan dus met vega gehakt, ricotta-pesto mengsel zonder extra kaas erdoor en geen pepperoni erboven op. Kook er altijd iets van tagliatelle bij, de vulling van de paprika mengt vanzelf met je pasta als je de paprika aansnijdt en is sausig/romig genoeg om ook je pasta mee te mengen.
stoof van oesterzwammen met brood en een salade met paprika en venkel
Ik had ze gebruikt voor een gerecht met o.a. ketjap en paprika en vond ze ook goed te doen! Vivera stelt niet gauw teleur vind ik.
Ik had Indiaas vanavond (@Dazed mysore masala dosa, gobi 65 en banana bhaji!)
lekkkerrrrr
Review: vulling is prima, ik ben alleen geen fan van ketjap manis in dit soort gerechten dus dat laat ik de volgende keer weg. Als je ze wil opbakken zou ik wel echt voor corntortilla’s gaan (dacht ik eigenlijk al maar ik stond in winkel zonder). Als burrito werkt het ook met avocado, pico de gallo, sriracha en wat kaas
Ohh dat ga ik volgende keer proberen dan! Had nu dus olie gebruikt en wilde daar ook weer niet te veel van doen omdat ik bang was dat het te vettig zou worden, maar grote hoeveelheden boter heb ik geen enkel probleem mee
@Geranium Lekker, eet smakelijk! Ik moet ook echt weer een keer bestellen daar, thanks voor de reminder haha
Ik heb sushi besteld trouwens, hoop dat het snel komt want honger maar dat zal wel niet op zondagavond :’)
Barbacoa beef taco’s
Met zelfgekweekte poblano’s in de saus. We hebben een plant onder een lamp staan die echt al een hele lading heeft geproduceerd en ik heb geen idee wat ik er allemaal mee moet.
Tortellini met mozzarella en tomaat met pestosaus
Pasta (penne of orechiette) met ansjovis, knoflook, gegrillde broccoli en broodkruim.
Krieltjes met doperwten/wortels en een vega schnitzel
Beetje koffie en/of pure chocola zorgt ook vaak voor die rijke smaak in chili. Chipotle zou ik mss vervangen door gerookte paprika en chilivlokken.