Wat eet je vanavond #4

Thaise groene curry met cambodjaanse roerbakgroenten van de AH met garnalen en rijst

1 like

Voor t eerst in m’n leven lasagne gemaakt! Zit wel nu pas in de oven haha. Ik heb lekker extra veel groentjes erin gedaan (maar ook extra kaas :woman_shrugging:t3:) en ben vooral heel blij als m’n bladen gaar zijn want dat is mijn grootste horror ervaring met lasagne

1 like

Tagliatelle met ragú :two_hearts:

7 likes

Pasta puttanesca met vega tonijn. Eten we echt vaak de laatste tijd, maar het is zo simpel (en lekker)

7 likes

Wij aten nasi met kroepoek, zilveruitjes en zoetzure komkommer. Naar het recept van mn indonesische oma. Zó lekker. En genoeg over voor morgen YES

3 likes

Wil je dat delen?
Ik maak altijd van die verdrietige tata nasi

12 likes

Brood met scrambled tofu (mayo, bieslook, kala namak en kurkuma), chili olie en gebakken uitjes en een berg komkommer/paprika

5 likes

Zelfgemaakte patatjes met groentesoep! De patatjes van de snackbar vindt niemand hier lekker, maar de zelfgemaakte worden hier verslonden door alle kinderen.

1 like

Orange chicken met boontjes en gebakken rijst

2 likes

Haha zo nu en dan ook best prima toch.

Tuurlijk! Wel veel vlees en heb ook nog geen vervanging gevonden daarvoor wat net zo lekker is helaas. Lijkt veel maar als je de kruiden/sambal/sauzen in huis hebt hoef je alleen maar prei, spek en karbonade te kopen. Je bakt spek, karbonade met knoflook. Daarna alle kruiden erbij en natte ingrediënten. Prei erbij en nog even laten sudderen. That’s it. Ik eet er altijd zoetzure groentes bij en zilveruitjes/augurk.

Ingrediënten voor 4 personen:
Basmatirijst
Spek +/300 gram
Karbonade 2 flinke jongens
Trassi 1,5 tl
Sambal 1,5 tl
Ketjap manis 1 el
Sojasaus 1 el
Laos 1 tl
Kunjit/Kurkuma 1 tl
Ketoembar 1 tl
Knoflook 3 tenen
Prei 2 á 3

9 likes

Thanks!

Ik ga het opschrijven en eens proberen binnenkort. Eet zelf wel eens vlees dus geen probleem ook.

3 likes

Vind die gesneden verspakketten echt niet altijd lekker maar deze wel! En vega.

2 likes

Yaki udon met paksoi en lenteui, met miso-aubergine en een eitje

4 likes

Salade van quinoa, boerenkool, tomaatjes, paprika, komkommer, avocado, wortel en gebakken tofu met een sausje van mayo, yoghurt en kimchi. Eroverheen nog geroosterde zaden/pitten/noten en gebakken uitjes

1 like
3 likes

Thaise rode curry met aubergine, broccoli, wortel, jackfruit en tomaatjes

4 likes

Rendang :drooling_face::drooling_face:

2 likes

Lazy vegan opwarmmaaltijd. Ik vond het lekker en het proefde best vers!

4 likes

Orzo met courgette, tomaat, spinazie, citroen en Parmezaanse kaas

2 likes