Ik zag een nieuw maaltijdpakket liggen bij de appie, maar had geen zin om veel te veel geld uit te geven aan een halve bloemkool, een beschimmelde rode ui en wat kruiden. Dus ik heb zelf wat gedaan op gevoel dus geen maten:
- azijn met suiker en zout koken en dan halve rode uienringen erbij en laten afkoelen.
- bloemkool in kleine roosjes snijden, beetje olijfolie en een paar lepels griekse yoghurt erbij en dan 7 kruidenpoeder (zelf wat bijelkaar gegooid op gevoel).
- kikkererwten wassen en droogdeppen, met olijfolie en baharatkruiden (jhonnie boer) en zout mengen.
- baklplaat met bakpapier bekleden. Halve bakplaat met bloemkool, halve met kikkererwten. Oven 200graden, ongeveer 30 min. Tussendoor omroeren.
- kippendij in repen met olijfolie en baharatkruiden en zout, bakken op hoog vuur tot krokant.
- sausje maken met tahin en griekse yoghurt (25/75 verhouding ongeveer), citroensap, zout en halve geraspte knoflookteen.
- komkommer en tomaat snijden.
- platbrood op rooster ook ongeveer 2 min meebakken in oven.
Lijkt heel veel, maar ik was echt in 40 min klaar. Ook handig want at met vega samen en er was voldoende smaak en afwisseling om ook zonder kip te eten.
Was ook erg lekker!