Ik doe ze voor pastasaus en curry’s vaak eerst in de oven (heel of in blokjes) en dan daarna nog meestoven. Dan wordt het zo heerlijk zacht en neemt het alle kruiden en sauzen etc goed op. Aubergine is echt 1 van mijn lievelingsgroente.
Matar paneer van Meera Sodha
Haha was van een recept van chickslovefood, op zich best lekker. Maar bonen is ook een goed idee! Met welke bonen vind je het het lekkerst?
Oeh bedankt voor alle tips @Pastiche, @Janniebeton, @Bunnyslippers, leuk om uit te gaan proberen! Die smakeloze soggy stukken is precies wat het nu vaak is haha, vind het maar een lastige groente
Als nood echt aan de man is kun je aubergine ook altijd zouten, afdeppen en grillen zoals hierboven beschreven, en dan alsnog compleet en genadeloos overpoweren met olijventapenade, lekker op ovenbroodjes
als je dat laatste moet doen dan vraag ik me echt af of jullie ooit goed bereide aubergine gegeten hebben!!! Het is echt zo nice!! Moet t maar eens bij een Turks restaurant, Italiaans (past alla norma) of meer midden oosterse keuken proberen en dan hoor ik graag of je het nog steeds vies vindt!
Het was een grapje voor het geval alle andere tips mislukken. Love aubergine.
Ja of de Indische keuken! Aubergine balado
Je kan aubergine ook even door de bloem wentelen voor het bakken, dan krijg je een lekker krokant laagje. Of zoek eens op miso glazed eggplant, dat is ook heel lekker!
Nu helemaal zin om aubergines te kopen straks.
Yes, deze: https://15gram.be/recepten/orzo-met-burrata-en-courgette-met-venkel-en-tomatensaus
Qua kruiden heb ik het nog lichtjes aangepast, verder echt lekker!
Alweer pasta night: tagliatelle bolognese maar ipv gehakt fijngehakte shiitake en oesterzwam
Noedels met vega kip, wokgroentes, gebakken ei en zoetzure komkommer
Deze heb ik vanavond ook gegeten dankzij jou! Ik houd van lekkere, makkelijke, snelle, gezonde en goedkope recepten.
Spitskool-kerriestamppot met gehakt uit de oven met een korstje van kaas en panko
Had voor het eerst miso aubergines gemaakt (met sushirijst) maar vond het nog een beeeetje smakeloos

Ohh dit lijkt heel erg op de miso aubergines die ik laatst had en erg lekker vond, maar die moesten inderdaag 2x20min in de oven, en direct al met het mengsel.
Dit recept had ik: https://weekend.knack.be/lifestyle/culinair/recepten/miso-aubergines-met-tofoe/
Ah jammer! Ik zou ze inderdaad vanaf het begin al insmeren met de marinade en langer roosteren. Denk dat het mondgevoel nu ook best zacht was, of niet? Ik houd tijden in een recept eigenlijk alleen maar aan als leidraad, maar je moet voortal vertrouwen op je zintuigen. Als je hem zelf al te licht vind moet je hem gewoon lekker langer roosteren. Iedere oven is anders!
Ja klopt de bovenkant was niet crispy ofzo! Ik ben alleen wel bang dat het gaat verbranden als ik het zolang in de oven doe met de marinade vanaf jet begin erop? Juist omdat mijn recept zei nog even een paar min grillen met de marinade ipv vanaf het begin al. Maar dat is dus niet het geval?
Welk boek van Ottolengi is het makkelijkst? Als in; alles in normale supermarkt te krijgen, niet meer dan 45min werk (oventijd niet meegerekend) en geen duizend ingrediënten elke keer?
Ik maak vanavond de erwtjespasta (vond het recept online), maar als dat lukt wil ik misschien boek aanschaffen. Is het boek “Simpel” dan beste keus?