Wat eet je vanavond #4

Ik zou zeggen Simpel inderdaad. Maar ook daar heb je soms lastigere ingrediënten, vaak zijn die wel vervangbaar of weg te laten.

Ik moet zeggen dat ik Plenty en Plenty more ook wel te doen vind. Simpel heeft hij echter ook met het oogpunt geschreven dat je niet teveel ingewikkelde dingen nodig hebt en dat je dingen makkelijk kan voorbereiden etc.

1 like

Als je dat allemaal niet wil misschien gewoon geen Otto boek kopen?

1 like

Misschien maar klinkt soms wel lekker als hier de recepten voorbij komen.

Op internet zijn ook veel van recepten te vinden. Hij heeft heel veel recepten gepubliceerd in The Guardian, misschien daar eerst een aantal van proberen? Staan ook veel van zijn recepten uit zijn boeken.

4 likes

Ik heb precies hetzelfde bij de boeken van Ottolengi, de recepten die ik hier lees klinken heel goed maar ik ken mezelf, ik ga niet koken uit een kookboek waar ik heel erg veel moet zoeken naar allerlei ingrediënten. (Behalve de 3x per jaar dat ik uitgebreid uitpak.)
Maar ga toch ook maar keer naar Simple kijken.

2 likes

Goeie tip, ga dat eens proberen.

1 like

Ja ik zou dit eerst proberen. De recepten die hier gedeeld worden kan je allemaal online vinden en zo kan je voor jezelf proberen of je het makkelijk vind. Het is voor ons moeilijk in te schatten wat voor jullie makkelijk is.

Niet alle gerechten uit simpel zijn simpel, maar voor ottolenghi standaard is het vaak wel relatief simpel :stuck_out_tongue:

3 likes

Het is ook lekker maar de beste van zijn recepten hebben wel een of meer van de nadelen die je nu noemt. Als dat echt een obstakel voor je is dan zou ik het laten.

1 like

Tegenwoordig zijn alle ingrediënten voor Ottolenghi toch gewoon verkrijgbaar bij AH? Misschien niet de allerlekkerste variant van die producten, maar volgens mij hebben ze wel alles.

4 likes

En bepaalde ingrediënten kun je ook makkelijk vervangen

1 like

Orzo met cajun kip, erwten en spinazie

Hier ook orzo! Met broccoli, courgette en feta.

1 like

Pizza vier kazen

Parmigiana

2 likes

Zo kapot, dat we een ranzige big american pizza hebben gegeten. Bwuhhh.

Morgen wel lekker noedelsalade met mango en knoflookgarnalen :heart_eyes:

Risotto met prei en geitenkaas

1 like

Gebruik je hier een bepaald recept voor? Klinkt lekker!

2 likes

Het was een recept van AH. Ik heb wel twee bouillonblokjes gebruikt (in plaats van 1) en zelf nog meer kruiden toegevoegd om het extra smaak te geven. Het recept

1 like

Rendang loaded fries

3 likes

Chapati met ratatouille en buffelmozzarella

2 likes