Op internet zijn ook veel van recepten te vinden. Hij heeft heel veel recepten gepubliceerd in The Guardian, misschien daar eerst een aantal van proberen? Staan ook veel van zijn recepten uit zijn boeken.
Ik heb precies hetzelfde bij de boeken van Ottolengi, de recepten die ik hier lees klinken heel goed maar ik ken mezelf, ik ga niet koken uit een kookboek waar ik heel erg veel moet zoeken naar allerlei ingrediƫnten. (Behalve de 3x per jaar dat ik uitgebreid uitpak.)
Maar ga toch ook maar keer naar Simple kijken.
Goeie tip, ga dat eens proberen.
Ja ik zou dit eerst proberen. De recepten die hier gedeeld worden kan je allemaal online vinden en zo kan je voor jezelf proberen of je het makkelijk vind. Het is voor ons moeilijk in te schatten wat voor jullie makkelijk is.
Niet alle gerechten uit simpel zijn simpel, maar voor ottolenghi standaard is het vaak wel relatief simpel
Het is ook lekker maar de beste van zijn recepten hebben wel een of meer van de nadelen die je nu noemt. Als dat echt een obstakel voor je is dan zou ik het laten.
Tegenwoordig zijn alle ingrediƫnten voor Ottolenghi toch gewoon verkrijgbaar bij AH? Misschien niet de allerlekkerste variant van die producten, maar volgens mij hebben ze wel alles.
En bepaalde ingrediƫnten kun je ook makkelijk vervangen
Orzo met cajun kip, erwten en spinazie
Hier ook orzo! Met broccoli, courgette en feta.
Pizza vier kazen
Parmigiana
Zo kapot, dat we een ranzige big american pizza hebben gegeten. Bwuhhh.
Morgen wel lekker noedelsalade met mango en knoflookgarnalen
Risotto met prei en geitenkaas
Gebruik je hier een bepaald recept voor? Klinkt lekker!
Het was een recept van AH. Ik heb wel twee bouillonblokjes gebruikt (in plaats van 1) en zelf nog meer kruiden toegevoegd om het extra smaak te geven. Het recept
Rendang loaded fries
Chapati met ratatouille en buffelmozzarella
Zijn er überhaupt mensen die vaker dan drie keer uit een kookboek koken? Ik heb zelfs kookboeken die ik alleen nog maar heb doorgebladerd. Maar dit zegt misschien meer over mij dan kookboeken in het algemeen
Oh ik heb uit alle drie mn Otto boeken (plenty, plenty more en simpel) wel vaker dan drie keer gekookt denk ik. En uit amazing Asia (veg) kook ik zeker maandelijks. De rest van mn kookboeken zijn idd meer voor de sier.
Ja op het moment zijn 9 van de 10 gerechten die ik maak uit een kookboek maar ik hou heel veel van mijn kookboeken en blader ze regelmatig opnieuw door. Ik heb er trouwens wel heel veel dus er zullen ook genoeg zijn waar ik amper of niet uit heb gekookt.