Wat eet je vanavond #4

Zijn er überhaupt mensen die vaker dan drie keer uit een kookboek koken? Ik heb zelfs kookboeken die ik alleen nog maar heb doorgebladerd. Maar dit zegt misschien meer over mij dan kookboeken in het algemeen :sweat_smile:

2 likes

Oh ik heb uit alle drie mn Otto boeken (plenty, plenty more en simpel) wel vaker dan drie keer gekookt denk ik. En uit amazing Asia (veg) kook ik zeker maandelijks. De rest van mn kookboeken zijn idd meer voor de sier. :sweat_smile:

1 like

Ja op het moment zijn 9 van de 10 gerechten die ik maak uit een kookboek :sweat_smile: maar ik hou heel veel van mijn kookboeken en blader ze regelmatig opnieuw door. Ik heb er trouwens wel heel veel dus er zullen ook genoeg zijn waar ik amper of niet uit heb gekookt.

5 likes

Geroosterde spitskool met chimichurri en aardappelen uit de oven.

Tip voor die aardappelen, eerst even voorkoken met wat baking soda in het water (minuut of 6). Dan afgieten en even droog laten stomen. Daarna verdelen over een met bakpapier beklede bakplaat en even aandrukken met een pureestamper zodat ze breken. Besprenkelen met olijfolie en peper en zout en daarna krokant bakken in de oven. Door de baking soda en het aandrukken met een stamper krijg je allemaal lekkere krokante randjes.

8 likes

Hoe maak je die chimichurri?

Verse oregano en verse platte peterselie fijnsnijden. Mengen met een gesnipperde sjalot, knoflook en een rode peper. En dan flink olijfolie, wat rode wijnazijn en peper en zout er doorheen. Doe het altijd een beetje op gevoel.

2 likes

Ja herkenbaar, uiteindelijk ga ik toch vaker op zoek naar recepten via internet omdat ik nog een bepaald ingrediënt heb liggen ofzo.

2 likes

Hele bloemkool ingesmeerd met kurkuma tahin saus met een kruiden tahin saus uit tahin, champignons met crispi chili oil en aardappelsliertjes uit emmas amazing asia.

Ik at weer eens na 9 uur en het was alle moeite niet waard😒

1 like

Vegan tantanmen noodles, ipv gehakt wordt het een combo van tofu en shiitake

3 likes

M’n vriend en ik gaan een poging doen om mango fried rice te maken op basis van een herinnering van hem van een gerecht wat hij vaak at toen hij jaren terug in het buitenland woonde waar om de hoek een Thai zat waar ze dat verkochten, ik ben benieuwd haha

6 likes

Rijst, broccoli en biefstuk reepjes in ketjap-honing marinade

Mushroom Soup with Tofu and Toasted Garlic — Alison Roman met kimchi & komkommser salade

so goooooooooood

13 likes

Aardappelschijfjes, zalm met honing soja marinade en een pankolaagje uit de oven en gepofte paprika en tomaatjes

1 like

Dit! Want ik zag het voorbij komen op instagram en het deed me denken aan slaatje zoals ik dat vroeger wel at en had er direct zin in. Wel met vega tonijn en griekse yoghurt ipv mayo en ik heb het recept verdubbeld (slecht idee) waardoor we er per ongeluk drie dagen van kunnen/moeten eten.

Creamy peanut butter jackfruit noodles van Pick up limes maar wel met extra groenten

1 like

Fried rice met geroosterde broccoli, chili crisp en een gebakken ei

7 likes

Rijst (basmati) met gebakken zalm en gewokte sperziebonen á la mi padres recept.

3 likes

Spätzle met goulash

1 like
1 like

Pasta aglio olio

2 likes