In ieder geval struisvogel biefstuk met oven aardappeltjes
Tandoori kip (thnx bonus) met zelf gekruide koolrabi frietjes uit de oven.
Ja haha is volgens mij al heel oud en er zijn ook echt heel veel verschillende varianten van. Met gehakt met stoofvlees of spekjes met appelmoes, met appelschijven (of allebei), met prei of zonder.
Ik gebruik het recept van mijn opa en doe meestal gewoon lagen. Eerst aardappelpuree, dan gehakt met prei erdoor gebakken, dan appelmoes, dan weer aardappelpuree en dan boterklontjes met paneermeel er bovenop voor een krokant korstje of, als ik geen appelmoes gebruik dan doe ik appelschijven bovenop
Restje hutspotā¦
Boerenkoolstampot met rookworst natuurlijk
Udon noodles met een soort van pindasaus, vega kipstukjes, crispy bosui en crispy chili oil
Fettuccine alfredo
Chili con pollo
Gegratineerde kabeljauwfilet met citroen-roomsaus, broccoli en aardappelkroketten
Heb je een recept van de vis en de saus?
Ik dacht ik maak puttanesca maar dan meer geĆÆmproviseerd met wat ik nog had en tot mn verbazing was het lekkerder dan als ik een recept volg (die puta van Otto is echt mehhh)
Oh I love die puta van Otto
Ik las dit zo slecht
Ik zag paling met ananasš¤¢
Ik vond het al erg bijzonder
Opgebakken aardappels, rode kool en knoflook & peterselieworst van brandt&levie.
Nou mijn moeder heeft een zuurkoolschotel recept met gehakt, aardappelpuree en ananas. Er was (en vooral in de allerhande) een tijdje dat er ananas in elk recept zat.
Haha in mijn familie eten we al sinds ik klein ben zuurkool met ananas. Nu vond ik een recept van Miljuschka met ananas en kaaslaag. Was verrassend lekker
Ja hoor, ik weet alleen niet of de oventijd klopt want mijn oven is raar haha
Voor 4 personen:
-
4 wat dikkere kabeljauwfilets, vers of ontdooit uit de diepvries
-
peper, zout
-
paprikapoeder
-
1 ui, fijngesnipperd
-
2 knoflooktenen (of meer als je dat lekker vindt), fijngehakt
-
1 theelepel kurkuma
-
de schil van een halve citroen
-
sap van een halve citroen
-
200 ml room
-
ongeveer 100 ml sterke bouillon (groente of vis)
-
maĆÆzena
-
dille
Verwarm de oven voor op 200 graden.
Kruid de kabeljauwfilets met peper, zout en een beetje paprikapoeder en leg ze naast elkaar in een ovenschaal.
Bak de ui en de knoflook in een pan aan. Blus af met de room, roer de aanbaksels goed los en voeg de kurkuma, de citroenschil, de bouillon en het citroensap toe. Laat even inkoken tot het geheel wat dikker wordt. Maak een maĆÆzenapapje en bind de saus verder af. Deze mag best dik zijn omdat er in de oven nog vocht uit de vis zal komen.
Breng verder op smaak met peper, zout en dille en giet dan de saus over de vis zodat deze net onder staat.
Bak het geheel in ongeveer 20 minuten af in de oven op 200 graden (hetelucht) waarvan de laatste 5 minuten met de grill erop
Zuurkool met ananas is echt fantastisch! Nou ben ik ook wel een liefhebber van ananas op pizza, in curries en wok haha.