Opgebakken aardappels, rode kool en knoflook & peterselieworst van brandt&levie.
Nou mijn moeder heeft een zuurkoolschotel recept met gehakt, aardappelpuree en ananas. Er was (en vooral in de allerhande) een tijdje dat er ananas in elk recept zat.
Haha in mijn familie eten we al sinds ik klein ben zuurkool met ananas. Nu vond ik een recept van Miljuschka met ananas en kaaslaag. Was verrassend lekker
Ja hoor, ik weet alleen niet of de oventijd klopt want mijn oven is raar haha
Voor 4 personen:
-
4 wat dikkere kabeljauwfilets, vers of ontdooit uit de diepvries
-
peper, zout
-
paprikapoeder
-
1 ui, fijngesnipperd
-
2 knoflooktenen (of meer als je dat lekker vindt), fijngehakt
-
1 theelepel kurkuma
-
de schil van een halve citroen
-
sap van een halve citroen
-
200 ml room
-
ongeveer 100 ml sterke bouillon (groente of vis)
-
maĆÆzena
-
dille
Verwarm de oven voor op 200 graden.
Kruid de kabeljauwfilets met peper, zout en een beetje paprikapoeder en leg ze naast elkaar in een ovenschaal.
Bak de ui en de knoflook in een pan aan. Blus af met de room, roer de aanbaksels goed los en voeg de kurkuma, de citroenschil, de bouillon en het citroensap toe. Laat even inkoken tot het geheel wat dikker wordt. Maak een maĆÆzenapapje en bind de saus verder af. Deze mag best dik zijn omdat er in de oven nog vocht uit de vis zal komen.
Breng verder op smaak met peper, zout en dille en giet dan de saus over de vis zodat deze net onder staat.
Bak het geheel in ongeveer 20 minuten af in de oven op 200 graden (hetelucht) waarvan de laatste 5 minuten met de grill erop
Zuurkool met ananas is echt fantastisch! Nou ben ik ook wel een liefhebber van ananas op pizza, in curries en wok haha.
Soto ayam
Orrechiette met broccoli en spek.
Snelle wok met verschillende groeten, nepzalm, rijst en (zelfgemaakte) teriyakisaus.
Aardappelschijfjes, linzen champignon stoof en een biefstukje. Nu al zin in
Paddenstoelenrisotto
Pita kip shoarma. Morgenavond eet ik alleen, dus ik ben nu mijn AH boodschappenlijstje aan het vullen met allemaal snacks
Frietjes met Bicky balls
Ik ga voor vanavond lekker zuurkoolstampot maken (zonder ananas )
Pannenkoeken
Pasta met pittige tomatenroomsaus, basilicum en burrata. Kan daar echt emmers van achter elkaar naar binnen werken
Champignon Cajun pasta
Zuurkoolstrudel. Nog nooit gemaakt maar ik dacht doe eens gek met vega rookworst, ui, ananas en mosterd. En met aardappels uit de oven erbij omdat ik dacht dat het anders veel te weinig zou zijn maar het is echt een heel groot ding geworden dus ik denk dat ik morgen nog een keer zuurkoolstrudel eet :ā)
Oeh klinkt goed was het lekker? Wil je het recepts dan delen?
Hij staat nu in de oven, will report back straks!
Zuurkoolstampot
En een beetje rare combi maar met pulled pork