Wat eet je vanavond #4

Soort van zelfgemaakte crunchwraps

1 like

Update: was lekker! En heel simpel ook:

Ui in halve ringen snijden en even goed de tijd geven om wat kleur te krijgen, uitgeknepen zuurkool en ananas (in vrij kleine stukjes gesneden) erbij, alles even meebakken en op smaak brengen met peper en zout. Grote rechthoek bladerdeeg (ik had plakjes aan elkaar gemaakt maar rol is makkelijker) insmeren met mosterd, (vega) rookworst in plakjes verdelen over de lengte van het deeg, daar de zuurkool vulling op, deeg dichtvouwen, een paar inkepingen snijden en in de oven tot het deeg gaar en mooi bruin is.

Ik vond m lekker zo, ga de volgende keer alleen nog even wat tweaken aan de hoeveelheden. Ik had nu een heel pakje zuurkool van 500g, 1 ui, een klein blikje ananas en 6 plakjes bladerdeeg en het was wel erg veel zuurkool in verhouding tot de rest, dus zou de volgende keer minder zuurkool gebruiken. Aardappeltjes erbij twijfelde ik over maar werkte wel goed, zou ik volgende keer weer doen.

5 likes

Gisteren vegan albondigas, gevulde portobello’s met kruidenkaas. Daarbij stokbrood met baba ganoush, raita, ajvar en pesto. En wat artisjokken on the side.

Vanavond thais uit eten!

4 likes

Stoofpot met o.a. donker bier, speculaas en stroop aardappelkroketten en rode kool

7 likes

Ik ga vanavond tajine kefta met ei maken. Dagje gevast dus nu echt al trek in. :drooling_face:

3 likes

Pasta alla norma

2 likes

Risotto met pompoen spinazie en kip

1 like

Chinees

Bolognese is aan het pruttelen.

3 likes

Zuurkool :heart_eyes:

2 likes

Ravioli met paddenstoelen, gebakken champignons en een roomsausje

4 likes

Zelfgemaakte chinese tomatensoep van een insta-filmpje!

Ravioli met truffel en bospaddenstoelen, burrata en zelfgemaakte focaccia

12 likes

Gevulde puntpaprika met gehakt en couscous

3 likes

Linzen, farro en boerenkool met gekarameliseerde venkel en veel citroen

2 likes

Broodje met tofu in een miso-tahinsausje, avocado en tomaat

6 likes

pasta met een pittig tomatenroomsausje, aubergine, burrata en basilicum.

Al vaker gemaakt, maar dit keer met zelfgemaakte pasta. Nóg lekkerder :drooling_face:

33 likes

Nu met beeld
Ook nog met citroen fleur de sel, venkeltoppen en goede olijfolie erover

30 likes

Soort van Toscaanse bonensoep! Met limabonen, conchiglie, wortel, boerenkool, venkelzaad en geblakerde citroen, met peterselie-knoflookolie en crispy boerenkool er overheen

4 likes

Ik at een bloemkool korma (met rijst en naan erbij) volgens dit recept:

Echt een aanrader wel :heart_eyes:

6 likes