Wat eet je vanavond #4

Gisteren orzo met ui, wortel, bleekselderij, beetje tomatenpuree en bouillon, megasimpel maar heel comfy

Vanavond spitskool, eerst gestoofd in bouillon en daarna geblakerd, met verse kruidenolie (ui, knoflook, peterselie, dille, citroen), amandelen en crispy chili oil, met aardappeltjes in schil uit de oven

4 likes

Roti :heart_eyes:

5 likes

Afghaanse rijst met wortel en saffraan, kaneel, kardemom, komijn. Getopt met gesuikerde pistachenoten. En borani banjan (aubergine, tomaat, ui met een knoflookyoghurt sausje). Heerrlijk.

8 likes

Pilaf met gekarameliseerde ui, linzen, cranberries, amandelen, wortel (rauw), za’atar en citroen, met kokosyoghurt met zout, citroen en olijfolie (bij gebrek aan labneh)

1 like

Zoete aardappelfriet, pulled pork en boontjes

2 likes

Bimi, champignons, taugé, ui en tofu gewokt in kerriesaus met jasmijnrijst erbij

3 likes

Penne met tomaat-mascarponesaus en gegrilde kip

2 likes

Uit eten geweest

13 likes

Heb je hier een recept van?

1 like

Voor 3 personen had ik:

500g spruitjes
300g rode druiven
Een aantal sjalotten, in grove stukken (4 ongv.)
Naar eigen smaak een hoeveelheid kleine zilveruitjes

Alles behalve de spruiten op een bakplaat, kruiden met sumak, verse tijm, z/p, isot biber en knoflookolie. Na 12 min op 200° de spruitjes bijvoegen, nog eens minstens 25min in dd oven.

Daarna tijm eruit, beetje balsamico eronder en rucola + feta :slightly_smiling_face:

3 likes

Sloppy Joe’s uit de slowcooker met zelfgemaakte hamburger broodjes

4 likes

De feta pasta uit de oven met cherrytomaatjes, knoflook
met parmezaanse kaas en rucola

3 likes

Ik heb zo heeerlijk gegeten. Mijn moeder heeft ikan bilis sambal gemaakt, sambalboontjes met komkommer, gefrituurde pinda’s eitje en superlekkere pandan kokosrijst. Kan bijna niet ademen zo vol zit ik. En heb leftovers voor morgen :smiling_face_with_three_hearts:

14 likes

Eten gehaald bij de toko😋

1 like

Sambal goreng telor met gebakken rijst

1 like

Ik had nog een halve krop andijvie en een bosje peterselie waar ik iets mee moest dus ongeveer zoiets, maar dan met mafaldine in plaats van penne, olijven door de saus in plaats van de gedroogde tomaten en worst, met extra olijven erdoor en getoaste ciabatta ernaast

Ik was een beetje sceptisch over het hele idee van andijvie-saus maar is echt lekker!

5 likes

Zoetzure salade van bleekselderij en ricotta (onverwacht lekker) en aardappels uit de oven met knoflook, rozemarijn en zeezout

Opgebakken spitskoolstamppot met kerrie, sticky ketjap-chili vega spekjes en een gebakken ei

1 like

Simpele orzo met tomaat, rode wijn, spinazie en vegaballetjes

2 likes

Wraps met vega kip schnitzel

2 likes