Wat eet je vanavond #4

Nou hij was lekker! Aanrader. Wel zoutig (soja, miso) dus voor volgende keer een frisse salade erbij zou niet verkeerd zijn, maar ik vond hem lekker. En ook anders dan hoe ikx normaal risotto maak.

8 likes

Had je ook de groene kikkoman (low sodium) gebruikt? Misschien dat dat nog scheelt?

3 likes

Nee had gewoon de normale in huis dus die gebruikt! Maar goed idee.

Soort poke bowl met zwarte rijst, boerenkool, komkommer, radijs, avocado, ei en gerookte zalm. En dressing van kwark, miso en sojasaus. En togarashi.

4 likes
3 likes

spaghetti aglio e olio peperoncino met palmkool en een tomatensalade met gember en bosui

Thanks for de inspo uit het mastercheff topic :smiling_face_with_three_hearts: ga morgen ook nog pesto met wat leftover palmkool maken

5 likes

Zweedse balletjes met friet

4 likes

Ik heb steak (entrecote) met chimichurri gemaakt, met zoete aardappelfrietjes!

15 likes

Nu wil ik dit ook!!

1 like

Bbq chicken plaattaart

1 like

Kipkorma met naan en rijst

5 likes

Zelfgemaakte lasagne inclusief de lasagnevellen etc en saus al sinds gisteren mee bezig :sunglasses:

37 likes

De saus vond ik lekker en het idee van het knapperige van het filodeeg ook, maar toch vond ik het filodeeg er niet goed bij passen. Het leek er een los aanhangsel bij te zijn in plaats van onderdeel van het gerecht. Maar bladerdeeg zou het te zwaar maken denk ik, en een laag aardappelpuree past hier wat mij betreft ook niet bij. Iemand een idee ter verbetering?

2 likes

Lasagne met spinazie ricotta en aubergine en palmkool pesto erbovenop haha

Was erg lekker

3 likes

En misschien een laag puree waar je ook zoete aardappel/ wortel oid in doet? Dat het wat luchtiger is? Evt met wat panko bovenop voor de crunch.

Bij fish pie wordt ook vaak gewerkt met een (grovere) broodtopping, weet alleen niet of je dat ook te zwaar vindt.

En anders zonder top, en gewoon serveren met lekkere (sticky) rijst.

2 likes

Oja zoete aardappel en panko is wel een goed idee! Normaal maak ik fish pie met een citroenroomsaus en dan een laag puree met wortel erover en dan is het zware juist wel lekker, lekker winters. Maar deze saus is veel lichter door de kokosmelk, limoen en citroengras. Ik ga je suggestie uitproberen, dank!

3 likes

Nut butter noodles & tamarind chicken wings

Was heeel lekker vooral de wings een 10/10

2 likes

Heel lekker. Ik heb het gemaakt met diepvries spinazie, werkt prima. De volgende keer probeer ik het makreel uit blik, dan is het helemaal een makkelijk voorraadkast recept.

1 like

Penne met spinazie roomsaus

kimchi jjigae met tofu en zwarte bonen

3 likes