Lasagne met spinazie ricotta en aubergine en palmkool pesto erbovenop haha
Was erg lekker
Lasagne met spinazie ricotta en aubergine en palmkool pesto erbovenop haha
Was erg lekker
En misschien een laag puree waar je ook zoete aardappel/ wortel oid in doet? Dat het wat luchtiger is? Evt met wat panko bovenop voor de crunch.
Bij fish pie wordt ook vaak gewerkt met een (grovere) broodtopping, weet alleen niet of je dat ook te zwaar vindt.
En anders zonder top, en gewoon serveren met lekkere (sticky) rijst.
Oja zoete aardappel en panko is wel een goed idee! Normaal maak ik fish pie met een citroenroomsaus en dan een laag puree met wortel erover en dan is het zware juist wel lekker, lekker winters. Maar deze saus is veel lichter door de kokosmelk, limoen en citroengras. Ik ga je suggestie uitproberen, dank!
Nut butter noodles & tamarind chicken wings
Was heeel lekker vooral de wings een 10/10
Heel lekker. Ik heb het gemaakt met diepvries spinazie, werkt prima. De volgende keer probeer ik het makreel uit blik, dan is het helemaal een makkelijk voorraadkast recept.
Penne met spinazie roomsaus
kimchi jjigae met tofu en zwarte bonen
Ik had dit nieuws helemaal gemist
Cheat-dosa’s (met niet-gefermenteerd beslag) met aloo masala, kokoschutey en tomatenchutney
Voor de eerste keer zuid-indiaas from scratch dus ben benieuwd hoe goed het allemaal lukt
Minced lamb & cheddar tortillas met een griekse yoghurt-harissa dip en Butternut squash & saffron soup met gekarameliseerde pistachenoten.
jouw eten klinkt altijd zo lekker, hoe kom je aan die specifieke gerechten?
Ja update hier graag! Ik ga vanavond samen met iemand koken en dacht er pas vandaag aan dus heb geen tijd voor fermenteren enzo maar dat wil ik de volgende keer heel graag proberen
Oeh verschilt heel erg. Ik heb net twee nieuwe kookboeken dus daar maak ik nu veel uit (en ik kook ook wel eens uit kookboeken van vrienden/familie). Verder wanneer ik bij een vriendin heb gegeten of bij mijn moeder, dan vraag ik ook wel eens om het recept en maak ik het zelf thuis. Recepten van bepaalde keukens opzoeken en kijken wat me lekker lijkt! Ik ben de laatste tijd bv heel erg into Afghaans en Perzisch eten. Tijdje daarvoor Marokkaanse gerechten, was ik veel bezig met verschillende tajines maken.
haha net na mijn poll over dat ik kookboeken nooit gebruik. lijkt me een teken dat ik het toch moet gaan doen. afghaans en perzisch lijkt me ook allebei heel lekker! ik kook vaker thaise en koreaanse gerechten bijvoorbeeld dus ik kies toch sneller voor zoiets omdat ik die smaken al ‘ken’ dus dat kookt makkelijker. ik ga me er eens in verdiepen
Jaa dat heb ik ook wel hoor ik heb vriendinnen die bijna allemaal Marokkaans/Afghaans etc koken dus dat doe ik dan ook sneller, Koreaans doe ik dan weer minder snel maar idd leuk om uit je comfortzone te stappen.
Ik dm je even op insta met een paar recepten.
Ik solliciteer als professioneel proever. Ik wou dat er meer Zuid-Indiase restaurants waren.
Je bent welkom
En ja inderdaad! Ik heb gelukkig een fijne in de buurt die altijd goed is maar zou ook graag meer verschillende restaurants proberen
Niet Zuid-Indiaans, maar heeel erg lekker en ze is ontzettend lief.
Rice cakes gewokt met shimeji, shiitake en paksoi. Daarbij dumplings gevuld met chinese bieslook en tofu en een dip van look/gember/crispy chili olie/lenteui/sojasaus