Wat eet je vanavond #4

Ziet er echt top uit! Gefermenteerd is idd heel lekker, juist door dat zuurtje. Je hebt ook veel verschillende dosa, rava vind ik ook heel lekker (en paper, maar das best moeilijk thuis en stuk ongezonder). Idli vind ik trouwens ook erg lekker met die kokos chutney (groene coconut chutney vind ik ook heel lekker)! Is gestoomd en ook heel gezond.

Edit: ik lees dit nu terug en echt calm your tits woman. Zoals je kan zien mis ik mijn favo ontbijt hahaha.

6 likes

Ja precies, dat zuurtje maakt het echt nog wel beter. Rava dosa heb ik nog nooit gehad maar lijkt me ook heel lekker! Paper lijkt me heel moeilijk zelf ja, vond dit al best lastig om echt mooi dun te krijgen. En love idli ook ja! Ook maar eens proberen thuis

Edit: oh ik zie nu je edit haha, maar alleen maar leuk! Niks zo leuk als over eten praten (behalve eten lol)

3 likes

Mac 'n Cheese met nduja

5 likes

Simpele penne met tomaat, vegatonijn en kappertjes

1 like

Anders zou je altijd een frisse griekse yoghurt dip kunnen maken met kruiden of bijvoorbeeld granaatappelsiroop

Zelfgemaakte spaghetti in een creamy lemon sausje met garnalen, rivierkreeftjes en zeekraal.

6 likes

Geroosterde tomaat paprika soep (m’n nieuwe go-to soep, zo lekker en makkelijk) met zelfgemaakte focaccia (gisteren ingevroren en nu ff in de oven)

2 likes

Pizza (waarschijnlijk van nnea) op een verjaring :))

Wortel curry soep met linzen en broodjes met Port salut

3 likes

Nasi

1 like

Vegan sushi bar? Dat vond ik zo’n deceptie toen ik er de eerste keer at. Later heb ik er wel nog een keer sushi gegeten die wel lekker was. Maar ik denk dat zij een goed voorbeeld zijn van creatieve vrijheid gone wrong.

2 likes

Gister had ik fatteh met halloumi van Sabrina Ghayour en een venkel-sinaasappel-labneh-amandel-granaatappelsalade en vandaag een luie dumplingsoep met wortel en paksoi en crispy chili

9 likes

Ik heb lamsgehakt curry gemaakt met aardappelen en ga het eten met Turks brood. De helft ingevroren voor een ander keertje.

3 likes

Ons eerste verspakket: eentje met noedels en mijn vriend en ik moesten bijna huilen om de magere hoeveelheid noedels die ze erin stoppen voor 2 tot 3 personen. Het was dat ze onderop lagen anders hadden we wel extra gekocht maar gelukkig hebben we nog wel genoeg snacks mochten we straks nog honger hebben.

Pizza 4 kazen :pizza:

3 likes

Zelf gemaakte pita’s (voor het eerst!!) met oesterzwammenshoarma, tzatziki en ingelegde ui (geinspireerd op veggilaine) Ik dacht dat ik nog vega shoarma had die op moest, bleken het vega spekjes te zijn, dus mijn vriend moest nog last minute naar de supermarkt voor oesterzwammen, maar dit was gelukkig ook makkelijk en erg lekker!

10 likes

Dit recept van Veggilaine. :yum:
https://www.jumbo.com/recepten/feestelijke-bietenrisotto-met-burrata-en-walnootkruim-door-veggilaine-1000348

2 likes

Geen Fresno peper gevonden (of ĂŒberhaupt een gewone chili, leveringsproblemen hier), vervangen met chipotle in adobosaus van La Morena.

1 like

Vega tan tan men :heart: eerste keer

3 likes

SpÀtzel met kip en groenten

1 like