Wat eet je vanavond #4

Pizza (waarschijnlijk van nnea) op een verjaring :))

Wortel curry soep met linzen en broodjes met Port salut

3 likes

Nasi

1 like

Vegan sushi bar? Dat vond ik zo’n deceptie toen ik er de eerste keer at. Later heb ik er wel nog een keer sushi gegeten die wel lekker was. Maar ik denk dat zij een goed voorbeeld zijn van creatieve vrijheid gone wrong.

2 likes

Gister had ik fatteh met halloumi van Sabrina Ghayour en een venkel-sinaasappel-labneh-amandel-granaatappelsalade en vandaag een luie dumplingsoep met wortel en paksoi en crispy chili

9 likes

Ik heb lamsgehakt curry gemaakt met aardappelen en ga het eten met Turks brood. De helft ingevroren voor een ander keertje.

3 likes

Ons eerste verspakket: eentje met noedels en mijn vriend en ik moesten bijna huilen om de magere hoeveelheid noedels die ze erin stoppen voor 2 tot 3 personen. Het was dat ze onderop lagen anders hadden we wel extra gekocht maar gelukkig hebben we nog wel genoeg snacks mochten we straks nog honger hebben.

Pizza 4 kazen :pizza:

3 likes

Zelf gemaakte pita’s (voor het eerst!!) met oesterzwammenshoarma, tzatziki en ingelegde ui (geinspireerd op veggilaine) Ik dacht dat ik nog vega shoarma had die op moest, bleken het vega spekjes te zijn, dus mijn vriend moest nog last minute naar de supermarkt voor oesterzwammen, maar dit was gelukkig ook makkelijk en erg lekker!

10 likes

Dit recept van Veggilaine. :yum:
https://www.jumbo.com/recepten/feestelijke-bietenrisotto-met-burrata-en-walnootkruim-door-veggilaine-1000348

2 likes

Geen Fresno peper gevonden (of ĂŒberhaupt een gewone chili, leveringsproblemen hier), vervangen met chipotle in adobosaus van La Morena.

1 like

Vega tan tan men :heart: eerste keer

3 likes

SpÀtzel met kip en groenten

1 like

Zo lekker, eten het soms twee keer per week haha

En wij aten vandaag polenta met geroosterde tomaatjes, spinazie, oesterzwammen gebakken in knoflook olie en gorgonzola

2 likes

Pilav met aubergine met een tamarinde-knoflook-citroen-honing marinade (uit boek Falastin). Was heel lekker.

5 likes

Heb je nog aanraders voor een recept? Vond deze heel lekker maar ben ook benieuwd naar een andere :blush:

2 likes

Ik gebruikte een TikTok video de eerste keer (waarin vlees wordt gebruikt maar ik gebruik dan gewoon tofu of Peasmaker) maar qua hoeveelheden doe ik altijd maar wat nu :stuck_out_tongue_winking_eye: en qua groente meestal gewoon paksoi en Shiitake of oesterzwammen.
https://vm.tiktok.com/ZIJnxJCgu/
Welk recept gebruik jij?

2 likes

Deze! Maar was zeker geen 10 min :joy: heb de toban Djan vervangen door miso + gochujang

1 like

Ohh echt veel meer ingrediĂ«nten haha. En een eerste x is altijd meer werk! Kan je zo’n tuinbonen pasta echt aanraden, zo lekker. Wat in steeds maak is echt super easy haha. Gebruik eigenlijk alleen gember, sojasaus, knoflookolie (ik kan niet goed tegen gewoon knoflook), tuinbonen pasta, 2 bouillon blokjes, havermelk en pindakaas :stuck_out_tongue_winking_eye: en ik doe alleen ei bij gewone ramen! Dit is gewoon echt m’n zero effort go to recept haha

1 like

Pizza’s obv halve pita’s, met tuinbonen’paté’, ricotta, radijs, kerstomaten en waterkers

Haha toevallig met jouw tuinbonenpasta @Bertha !

2 likes