Wat eet je vanavond #4

Hey zo dichtbij! Hoe vond je het?

1 like

Ja heel lekker! De gezelligheid hoef je het niet voor te doen maar dat wist ik van tevoren, en de noedels waren echt goed, ik had de extra brede. En ik was ook heel gelukkig met de ingelegde radijs (weet niet helemaal zeker of het radijs was maar denk het wel )

3 likes

Ja haha, echt een gat in de muur ook volgens mij. Vaak wel niet voor niks dat ze zeggen hoe lelijker/ sfeerlozer de plek, hoe beter het eten. Wil er al zo lang heen, maar vergeet het telkens, omdat ik er altijd net op het verkeerde moment langs loop.

Ik heb zelf gyoza, bitterballen, brood met smeersels en 7 kilo kaas met wijn op. Ik wou vandaag gezond eten, en 1 hapje bestellen. Oh, well :clown_face:

4 likes

Ja en lekker wit licht en bestellen op zo’n thuisbezorgdzuil :sparkles: maar alsnog aanrader!

2 likes

hahaha dat zijn wel echt green flags he, tl-buizen, geen sfeer, gare menukaarten met fouten erop. ik vind gamasot daar ook het perfecte bewijs van aangezien dat een soort aftandse snackbar is

3 likes

Haha ja, 1 van mijn andere favoriete plekjes om even snel wat te eten heeft nog de muurschildering van de vorige tent gehouden die nul relevantie houdt met hun kaart. Plus ze hadden toen ze net open waren een of andere restpartij mokken opgekocht bij Xenos, want hier kreeg iedereen z’n Chinese thee in geserveerd.

10 likes

Misosoep met udon, preidumplings, baby paksoi, enoki en chayote

4 likes
1 like

ik wil elke dag bij jou eten!!

5 likes

Melanzane alla parmigiana

5 likes

Aardappel pompoen fritters

Ik moet echt een keer leren om gewoon te wachten met m’n eten posten tot ik het gemaakt heb zodat ik niet elke keer hoef te dubbelposten maar het was goed gelukt dus wil toch nog even foto posten

41 likes

Al spam jij heel dit topic vol, graag zelfs.

Hoeveel ben jij aan boodschappen kwijt? Ik vind je zo lekker koken altijd, maar ik ben echt een slechte manager qua weekmenu’s maken etc. Dus benieuwd hoe jij het doet en wat je bijv altijd in huis hebt.

8 likes

Vandaag Kip biryani met Aloo gemaakt. Hele pan vol, zodat wij het morgen ook kunnen eten.

6 likes

Heb het eens even gecheckt en per maand tussen de 250 en 300 ongeveer, en dat is dan voor 2 personen.

Echt m’n hele week inplannen hou ik niet zo van maar ik probeer meestal op zondag voor een dag of 4/5 boodschappen te doen. Dan is het niet erg als ik een keer onverwacht buiten de deur eet of thuisbezorgd bestel ofzo en kan ik in het weekend doen waar ik zin in heb maar ik merk dat ik wel echt veel goedkoper uit ben zo dan dat ik elke dag boodschappen doe! En voor wat ik eet in een week probeer ik een beetje af te gaan op wat ik nog in huis heb en wat er in de bonus of in het seizoen is. Vind het vooral fijn dat ik een beetje kan combineren zo en bijvoorbeeld gewoon een grote zak spinazie voor meerdere dingen kan gebruiken ipv elke keer zo’n klein zakje te kopen, en als ik voor een losse dag boodschappen doe vergeet ik altijd op de aanbiedingen te letten :’)

Ik heb standaard rijst in huis en ook wel pasta en blikken tomaat van Mutti want die koop ik in de bonus, meestal wel iets van boontjes en erwtjes en paratha’s in de vriezer en bij de toko haal ik eens in de zoveel tijd udon, rice cakes, dumplings en kimchi om op voorraad te hebben. En verder heb ik vooral heel veel kruiden en sauzen enzo op voorraad en dat vul ik aan wanneer nodig maar dat is niet zo vaak.

Eigenlijk al mn groente en fruit haal ik bij de Turkse super en dat scheelt echt wel veel geld tov de gewone supermarkt, en verder probeer ik een beetje keuzes te maken in wanneer ik een duurdere versie van iets het geld waard vind. Brood haal ik bij de bakker maar de yoghurt voor mn ontbijt van huismerk, en als ik Italiaans kook wil ik Mutti tomaten maar voor Mexicaans met veel kruiden enzo vind ik huismerk prima.

Nouja heel verhaal geworden terwijl ik volgens mij geen heel bijzondere dingen doe haha maar wellicht kan je er wat mee (:

15 likes

Bbq chicken pizza

1 like

Ja, het is soms een open deur maar ik doe bijv helemaal geen weekboodschappen haha. Bedenk nooit wat van tevoren. Wel voorraad uiteraard, veel kruiden en dingen in de bonus en zo. Ik eet ook heel veel niet thuis/ heel onregelmatig qua wanneer ik zelf thuis kook dus extra grote portie koken of dingen bewaren voor later in de week is dan al lastig. Maar je geeft idd helemaal niet veel uit dus ga ook even m’n leven beteren en mss toch naar iets meer plannen. Want soms bedenken wat je wil eten als je moe bent en in de winkel staat is ook geen succes.

1 like

Haha ja dit is ook mijn main motivatie om het te doen, anders sta ik meerdere keren per week compleet verdwaasd/gestresst in de supermarkt om uiteindelijk met allemaal onnozele dingen naar huis te gaan en veel geld kwijt te zijn maar alsnog niet iets te eten waar ik echt zin in heb :smiling_face_with_tear:

De hele week red ik ook niet inderdaad maar ik vind gewoon voor een paar dagen echt al wel een hoop schelen! En dan kan ik ook rustig even wat leuks bedenken en door een kookboek bladeren of iets opzoeken in plaats van steeds terug te vallen op wat ik al ken

2 likes

Verse Chinese tomatensoep met flatbread

2 likes

Paratha’s met gebakken tempeh, wortel, ui, knoflook, ingelegde komkommer, mayo-gochujang sausje en sesam

7 likes