Vandaag Kip biryani met Aloo gemaakt. Hele pan vol, zodat wij het morgen ook kunnen eten.
Heb het eens even gecheckt en per maand tussen de 250 en 300 ongeveer, en dat is dan voor 2 personen.
Echt m’n hele week inplannen hou ik niet zo van maar ik probeer meestal op zondag voor een dag of 4/5 boodschappen te doen. Dan is het niet erg als ik een keer onverwacht buiten de deur eet of thuisbezorgd bestel ofzo en kan ik in het weekend doen waar ik zin in heb maar ik merk dat ik wel echt veel goedkoper uit ben zo dan dat ik elke dag boodschappen doe! En voor wat ik eet in een week probeer ik een beetje af te gaan op wat ik nog in huis heb en wat er in de bonus of in het seizoen is. Vind het vooral fijn dat ik een beetje kan combineren zo en bijvoorbeeld gewoon een grote zak spinazie voor meerdere dingen kan gebruiken ipv elke keer zo’n klein zakje te kopen, en als ik voor een losse dag boodschappen doe vergeet ik altijd op de aanbiedingen te letten :’)
Ik heb standaard rijst in huis en ook wel pasta en blikken tomaat van Mutti want die koop ik in de bonus, meestal wel iets van boontjes en erwtjes en paratha’s in de vriezer en bij de toko haal ik eens in de zoveel tijd udon, rice cakes, dumplings en kimchi om op voorraad te hebben. En verder heb ik vooral heel veel kruiden en sauzen enzo op voorraad en dat vul ik aan wanneer nodig maar dat is niet zo vaak.
Eigenlijk al mn groente en fruit haal ik bij de Turkse super en dat scheelt echt wel veel geld tov de gewone supermarkt, en verder probeer ik een beetje keuzes te maken in wanneer ik een duurdere versie van iets het geld waard vind. Brood haal ik bij de bakker maar de yoghurt voor mn ontbijt van huismerk, en als ik Italiaans kook wil ik Mutti tomaten maar voor Mexicaans met veel kruiden enzo vind ik huismerk prima.
Nouja heel verhaal geworden terwijl ik volgens mij geen heel bijzondere dingen doe haha maar wellicht kan je er wat mee (:
Bbq chicken pizza
Ja, het is soms een open deur maar ik doe bijv helemaal geen weekboodschappen haha. Bedenk nooit wat van tevoren. Wel voorraad uiteraard, veel kruiden en dingen in de bonus en zo. Ik eet ook heel veel niet thuis/ heel onregelmatig qua wanneer ik zelf thuis kook dus extra grote portie koken of dingen bewaren voor later in de week is dan al lastig. Maar je geeft idd helemaal niet veel uit dus ga ook even m’n leven beteren en mss toch naar iets meer plannen. Want soms bedenken wat je wil eten als je moe bent en in de winkel staat is ook geen succes.
Haha ja dit is ook mijn main motivatie om het te doen, anders sta ik meerdere keren per week compleet verdwaasd/gestresst in de supermarkt om uiteindelijk met allemaal onnozele dingen naar huis te gaan en veel geld kwijt te zijn maar alsnog niet iets te eten waar ik echt zin in heb
De hele week red ik ook niet inderdaad maar ik vind gewoon voor een paar dagen echt al wel een hoop schelen! En dan kan ik ook rustig even wat leuks bedenken en door een kookboek bladeren of iets opzoeken in plaats van steeds terug te vallen op wat ik al ken
Verse Chinese tomatensoep met flatbread
Paratha’s met gebakken tempeh, wortel, ui, knoflook, ingelegde komkommer, mayo-gochujang sausje en sesam
Moussaka en aubergine in beslag met honing
Bladerdeegbakjes met zalm, noodles en groente
Pizza
Crunchwrap supreme
Gebakken gnocchi met pesto en kip van Eefkooktzo
Nasi met sate en zuur
Iftar bij een vriendin gegeten, heerlijke pompoensoep, bladerdeeghapjes, zelfgemaakte pizza’s, dadeltaart.
Ik heb zoveel pizza gegeten dat ik misselijk ben nu.
zaterdag thaise rode curry, gisteren wonton soep, vandaag kan ik echt geen enkel lekker gerecht bedenken dus misschien haal ik wel pa.tat
Vegan döner pizza
Whipped feta met geroosterde bieten, wortel en naan. Recept van Sorted food
Foto van gisteren want toen at ik het ook al
Ik at gisteren chili (met rijst en avocadosalade, knoflookbrood etc.) bij mijn ouders en heb een Tupperware vol mee gekregen. Vandaag denk ik zonder rijst, maar met Doritos en geraspte cheddar, want daar heb ik zin innn.
Udon noodles met tofu, sojabonen, wortel, paksoi, witte kool en zwarte bonensaus.