Rijst met vegan krokante yangnyeom kip, babypaksoi, kimchi, ingelegde komkommer en chayote
Aloo gobi uit de oven met een vegan kip schnitzel
Gorditas met gekruid gehakt, pico de gallo, salsa, guacamole, zure room, kaas en stukjes tortillachips
Heerlijk gegeten weer!
Herb koftas with warm yogurt sauce & spiced mint butter
Met
Spice roasted potatoes with tomato, pepper & harissa sauce.
In het engels want zo staat het in mijn boek sorry.
Broodje vega shoarma met zelfgemaakte knoflooksaus dus ny lekker uit m’n mond stinken
Ravioli met een vulling van champignons, sjalotjes. ricotta en truffel. In een brown butter-salie sausje.
De ravioli ga ik (voor het eerst) zelf maken, heb zo’n steker gekocht.
Ik ga maar wat doen, heb niet echt 1 recept gevonden dat me aansprak dus heb er meerdere gecombineerd om tot bovenstaande te komen.
Ik weet niet zo goed hoe je ravioli een beetje charmant en smakelijk kunt opdienen maar ok, was lekker! Denk dat ik iets teveel van de boter heb gebruikt, maar verder goed gelukt. Die vulling was heerlijk.
Lasagne met zalm en spinazie
Ajam smoor met rijst en sperziebonen
Zelfgemaakte aardappel anders
Zuurkoolstampot met rookworst
Mijn partner had gekookt uit mijn kookboek, zoo lekker geworden ben echt onder de indruk
Mince & Aubergine met rozenharissa, yoghurt, pomegranate melasses en peterselie. Met een beetroot & pomegranate salad.
Heerlijk
Ik zou best een boordje meewillen eten bij jouw, ziet er altijd goed uit
Welk kookboek was het?
Flavour van Sabrina Ghayfour! Topboek.
Ik vind het zo leuk dat je je echt een weg kookt uit dat boek. Ik maak echt te weinig uit mijn kookboeken, en vind het ook wel een leuk idee om dan uit een bepaald boek zoveel mogelijk te maken. Volg soms ook van die insta’s die dan van cover to back alles maken.
Ja het is ook echt een fijn boek om iets uit te maken want alles spreekt me aan, het is vaak direct een heel hoofdgerecht en anders staat eronder direct wat je erbij kunt koken om het samen als avondmaaltijd te eten. Ik heb ook een ander boek en wel meer boeken gezien waarbij het steeds kleine gerechtjes zijn en dan moet je zelf maar bedenken hoe en wat je kunt combineren en wat lekker is en dan ben je dus bezig met meerdere recepten in plaats van 1 of hooguit 2.
Ik ben echt enthousiast haha. Die instapagina’s klinken wel leuk ja! Welke zijn dat?
Misschien een leuek challenge om een week lang uit een eigen gekozen kookboek te koken?
Ik wil wel meedoen
Orzo met citroen, witte wijn en doperwtjes (wou eigenlijk groene asperges maar die kon ik nog nergens vinden)
Risotto met paddestoelen en parmezaanse kaas