Wat eet je vanavond #4

Vloeken in de Otto-kerk maar ik maak meestal de skere tattaversie van die lasagne (omdat ik lui en cheap ben) en in mijn ervaring verschilt het resultaat eerlijk gezegd niet of nauwelijks met de uitgebreide versie die ik ook weleens heb gemaakt.

Die dried porcini, wild mushrooms en dried chillis laat ik allemaal weg want geen zin om mijn eigen bouillon te trekken en gebruik in plaats daarvan gewoon een blokje paddenstoelenbouillon en gooi er wat chilivlokken door in de pan. Oesterzwammen kan ook wel met minder en in plaats daarvan meer kastanjechampignons of gewone champignons. Ipv pecorino en parmezaan gewoon zakje oude geraspte kaas. Zo heb ik hem gister nog gemaakt en nog steeds 9/10 :ok_hand: Boodschappen voor 12 euro en dan heb ik 2 bakken lasagne.

12 likes

Ik zei al dat ik een skere tatta was

Een bevroren verrassingsbaksteen uit de vriezer. Bleek chili te zijn :ok_hand:t2:

29 likes

Nasi van Beb

3 likes

Hello Fresh: orzo met garnalen.

2 likes

Tteokbokki :smiling_face_with_three_hearts: gebakken en met spitskool en heel veel lente-ui

3 likes

Rotirol aubergine en tempeh :purple_heart:

4 likes

Gnocchi met hamreepjes en doperwten, uit De snelle bakplaat.

1 like

Volgens mij heeft @Rozevarken hier weleens iets van Hongaarse zuurkool genoemd, is dat misschien iets?

3 likes

Deze! Vegan wraps met zuurkool van de Groene Meisjes: Zuurkool wraps | De Groene Meisjes

1 like

Surinaamse zuurkool van binnenstebuiten! Recept heb ik pas in dit topic gezet! Je moet er wel vleesvervangers voor kopen, maar super lekker!

2 likes

Soto ayam

Waar eten jullie dit mee? Ik heb het net voor het eerst gegeten met tomatensaus maar was niet echt een top combinatie.

3 likes

Goede olijfolie en zeezout, of boter. En dan daarnaast eventueel iets van groenten.

1 like

Ovenpasta met tomaat, paprika, ui, olijven, chorizo en kaas

‘Mac and cheese’ eigen variatie met bloemkool-worteltjes-broccoli, bechamelsaus, kikkererwten met kruiden.

1 like

Met buffelmozzarella, kleingesneden tomaat met zout, peper en olijfolie, en rucola.

Wel raad ik dan de verse pasta van La Place (Jumbo) aan, is echt de lekkerste! Ik neem altijd deze:

6 likes

Penne vodka want dat is even het enige dat ik kan improviseren

5 likes

In de categorie vies-lekker

3 likes

met vegakip en naan

2 likes